Kenju
Gebruiker
- Lid geworden
- 9 jul 2001
- Berichten
- 796
Hallo,
Sinds enige tijd is onze verbinding erg traag. Vreemd genoeg is dit op rond dezelfde tijd gaan spelen als dat er hier een nieuwe computer kwam. Toeval dunkt me, omdat het me niet lijkt dat een nieuwe computer iets de netwerkinstellingen kan wijzigen, toch?
De verbinding is traag op alle computers. Twee die aan gesloten zijn met een ethernet-aansluiting, en een die via wireless verloopt. De traagheid merk ik vooral bij het downloaden en het binnenhalen van mail. De max downloadsnelheid is steeds rond de 160 kB/s, dit terwijl ik gewend ben dat bij een goede verbinding/bereikbaarheid (bijv. linuxdistro's van een universiteitsserver), bestanden binnenkomen met minimaal bijv. 500 kB/s. Dergelijke bestanden komen nu ook binnen met max 160 kB/s.
Alle drie de computers draaien Vista.
Ik heb inmiddels gebeld met Tele2, en ik kreeg van hun door dat ze zouden kijken waar het aan lag, en daar binnen 7 werkdagen antwoord op zou krijgen. Heb ik vrij weinig aan, aangezien ik per de 11e overstap naar een andere provider (zou het kunnen liggen aan een achterstandig onderhoud van de lijn door Tele2?).
Sinds enige tijd is onze verbinding erg traag. Vreemd genoeg is dit op rond dezelfde tijd gaan spelen als dat er hier een nieuwe computer kwam. Toeval dunkt me, omdat het me niet lijkt dat een nieuwe computer iets de netwerkinstellingen kan wijzigen, toch?
De verbinding is traag op alle computers. Twee die aan gesloten zijn met een ethernet-aansluiting, en een die via wireless verloopt. De traagheid merk ik vooral bij het downloaden en het binnenhalen van mail. De max downloadsnelheid is steeds rond de 160 kB/s, dit terwijl ik gewend ben dat bij een goede verbinding/bereikbaarheid (bijv. linuxdistro's van een universiteitsserver), bestanden binnenkomen met minimaal bijv. 500 kB/s. Dergelijke bestanden komen nu ook binnen met max 160 kB/s.
Alle drie de computers draaien Vista.
Ik heb inmiddels gebeld met Tele2, en ik kreeg van hun door dat ze zouden kijken waar het aan lag, en daar binnen 7 werkdagen antwoord op zou krijgen. Heb ik vrij weinig aan, aangezien ik per de 11e overstap naar een andere provider (zou het kunnen liggen aan een achterstandig onderhoud van de lijn door Tele2?).
Laatst bewerkt: