Trage internetverbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kenju

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2001
Berichten
796
Hallo,

Sinds enige tijd is onze verbinding erg traag. Vreemd genoeg is dit op rond dezelfde tijd gaan spelen als dat er hier een nieuwe computer kwam. Toeval dunkt me, omdat het me niet lijkt dat een nieuwe computer iets de netwerkinstellingen kan wijzigen, toch?

De verbinding is traag op alle computers. Twee die aan gesloten zijn met een ethernet-aansluiting, en een die via wireless verloopt. De traagheid merk ik vooral bij het downloaden en het binnenhalen van mail. De max downloadsnelheid is steeds rond de 160 kB/s, dit terwijl ik gewend ben dat bij een goede verbinding/bereikbaarheid (bijv. linuxdistro's van een universiteitsserver), bestanden binnenkomen met minimaal bijv. 500 kB/s. Dergelijke bestanden komen nu ook binnen met max 160 kB/s.
Alle drie de computers draaien Vista.

Ik heb inmiddels gebeld met Tele2, en ik kreeg van hun door dat ze zouden kijken waar het aan lag, en daar binnen 7 werkdagen antwoord op zou krijgen. Heb ik vrij weinig aan, aangezien ik per de 11e overstap naar een andere provider ;) (zou het kunnen liggen aan een achterstandig onderhoud van de lijn door Tele2?).
 
Laatst bewerkt:
Nou, ik ben inmiddels over naar Alice, en heb dus ipv 10 mbit/s seconde, nu 20 mbit/s. Volgens de postcodecheck zou ik nav de afstand tot de centrale 16mbit moeten halen, theoretisch. Downloaden van een bestand gaat echter zonder uitzondering niet sneller dan tussen de 120 en 130 Kbyte/s.
Vreemd dat niemand iets soortgelijks heeft. Op verschillende fora lees ik van meerdere mensen dat ze een probleem met de verbinding hebben gekregen, de laatste paar weken. Ook op die plaatsen geen oplossing helaas. Er moet natuurlijk wel gezegd worden dat wanneer je gericht zoekt, je ook reslutaten conform je zoekopdracht vind, en het nog niets zegt over een zgn. 'groeter probleem' dat zou hebben plaatshebben (ala PVV-redenatie :rolleyes:), en aangezien er altijd wel mensen zijn met een probleem met hun verbinding.....

Maar goed, wat ook het geval lijkt te zijn, is dat er een verband is met de installatie van Vista Service Pack 1. En dat lijkt goed mogelijk te zijn in mijn geval, aangezien de periode van installatie het het opspelen van het probleem wel overeen komt.
 
Laatst bewerkt:
Ok, probleem opgelost, maar niet dankzij jullie!!!:mad: ;)

Het probleem was dat er naast de aansluiting richting modem, en boven ook gebruik werd gemaakt van een reguliere telefoon. Voor dat de aansluiting de modem in gaat, was deze al dubbelbezet, met een trage verbinding tot gevolg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan