trage laptop achter router,in combinatie met pentium 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjef47

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 aug 2003
Berichten
3
Ik ben in het bezit van breedband internet @ home, verbinding van minimaal 2000 kbsec. Sinds kort heb ik een laptop die nu achter de router hangt,samen met de pentium 2.
De oude pc haalt makkelijk de 2000 kbsec maar de laptop komt nooit hoger dan 500 kbsec(gemeten op speednet)
Hij haalt altijd maar en vierde deel van de snelheid die de pc haalt.

Een paar voorbeelden :Bij gelijktijdig downloaden van bv dezelfde trailer, dan haalt de pc 500 kbsec en de laptop 125 kbsec, Download je bij Kazaa dezelde cd dan zie ook hier PC 12 kbsec, laptop 3 kbsec
AMD Laptop 2400. Beide PC Windows XP Home, pas opnieuw geinstalleerd
Ook als de laptop draadloos is aangesloten op de router Draytec W22E zie het zelde verschijnsel.
De netwerkkaarten staan allebei op 100mb full duplex

Wie kan me helpen om het probleem op te lossen ??
 
Weet je het wel zeker?
Heb je de instellingen van router+netwerkkaart al bekeken?

Misschien is het een virus
 
trage laptop achter router

Volgens de virusscanner ben ik clean.

Als ik de laptop aansluit met de kabel die normaal naar de ,snelle, pentium 2 ging is het resultaat gewoon weer hetzelfde ,Pentium 2400kbsec, laptop 575 kbpsec.

Het maakt niet uit welke uitgang van de router ik gebruik, al de uitgangen van de router geven de hoge snelheid door aan de pentium 2, dus ik neem an de de router goed is ingesteld

Zou het mogelijk kunnen zijn dat de Lan poort , van de laptop verkeerd is bedraad??
 
Normaal gesproken zou het dan helemaal niet werken. Het volgende is te proberen: Gebruik een nieuwe netwerkkabel/netwerkkaart

Check of de oude compleet werkt door een netwerkkabel check apparaatje te proberen.

Werkt het wel goed als er maar een tegelijk aanstaatr?
 
hallo, Leuk dat je mee wilt denken.

Ik heb al diverse nieuwe kabels gebruikt maar het wordt er niet beter van.
Ook als alleen de laptop aan staat werk de laptop maar op 1/4 van de snelheid.
Het maakt niet uit van wat voor server je download, snel of langzaam. de laptop draait altijd op 20 a 25 % van de Pentium 2.

Ook als de laptop draadloos is aangesloten blijft de snelheid 1/4 deel van de laptop.

Groetjes Sjef
 
Ik kan bij mijn router instellen hoeveel procent van de bandbreedte een bepaald IP adres toegwezen krijgt, dus dan maakt het niet uit in welke poort je hem stopt, het IP wordt herkend en op de betreffende snelheid 'afgeknepen'. Als ik het zo lees lijkt het er op dat dit bij jouw ook het geval is. Je zal dus even moeten zoeken in je router setup.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan