Trage laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

lolkejan

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2009
Berichten
168
Hallo,

Weet niet precies waar ik dit moet plaatsen, dus misschien dat het verplaatst wordt. Maar heb vanochtend een defragmentatieprogramma gedraaid met Smartdefrag2, en sindsdien is mijn laptop ontzettend traag. Al een foutcontrole gedaan, maar niks gevonden. Virusscan van AVG gaf ook niks aan. Wel liep het opstarten in veilige modus traag bij het laden van avg, dus heb avg gedeinstalleerd en avast geinstalleerd. Maar mijn laptop blijft traag. Heb geen rare dingen geinstalleerd, en laptop is nieuw gekocht begin juni. De configuratie is als volgt:

Windows 7 Home Premium
Intel Core i5-3210M 2.5Ghz
8 GB DDR3
750 GB HDD

De laptop is een Acer-Aspire V3-571G.

Wie kan me helpen?
 
Hallo,

Gooi dat smart defrag er eens af.. Heb je ereen SSD in?
 
Toch nog steeds traag; ik ga er van uit dat als gevolg v/h defragmenteren e.e.a. meespeelt:
1. Download TFC & sla deze op je Bureaublad op.
  • Dubbelklik op TFC.exe om het programma te openen.
  • Het programma zal alle andere programma's sluiten, zorg er dus voor dat je al je werk hebt opgeslagen voordat je verder gaat.
  • Klik op de knop Start om het programma te starten. Hoe lang het programma nodig heeft, kan verschillen. Dit kan kan slechts een paar seconden zijn, maar ook 5 minuten. Laat het programma gewoon ongestoord zijn werk doen totdat het klaar is.
  • Als het programma klaar is, dan zal het je computer opnieuw opstarten. Als dit niet gebeurt, start dan je computer handmatig opnieuw op.


2.
  1. Open "Deze computer",
  2. Rechtsklikken op de ''schijf'' waar ''Windows'' is geïnstalleerd. Meestal is dat de C-schijf. Dit is namelijk standaard ingesteld.
  3. Kies "Eigenschappen",
  4. Ga naar tabblad "Extra",
  5. Klik op de knop "Nu controleren" (bij Foutcontrole),
  6. Vink "Fouten in het bestandssysteem automatisch corrigeren" aan,
  7. Vink "Beschadigde sectoren zoeken en repareren" aan,
  8. Druk op "Starten",
  9. Er komt een mededeling. Wilt u de schijf controleren de volgende keer dat de computer wordt opgestart?,
  10. Klik op "Ja",
  11. Herstart je pc,
  12. Na het Windows laadscherm komt ''Foutcontrole'' in actie,
  13. Als hij klaar is word je pc weer automatisch opnieuw opgestart.

3. Download SpeedFan
Ga naar tabblad -> S.M.A.R.T. -> selecteer Hard disk -> kies voor de juiste schijf en klik erop -> en maak een screenshot -> post die in je volgende bericht.

4. Lees ook deze handleiding voor een schone pc

5. Stel tenslotte de Windows Experience Index opnieuws samen. Combineer [Windowstoets+Pause] ->klik Systeemverhouding is niet beschikbaar
 
Laatst bewerkt:
@nicj56
Heb je ereen SSD in?
Een 750GB HDD?

In principe hoef je bij windows 7 al niet eens meer te defragmenteren, dat regelt windows zelf
 
geen onnodige opstartprogramma's? gebruik eens ccleaner, wil wel eens helpen. Wordt je pc ook warm
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan