trage laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ow ja, het was Vista.

Maare, alles wat er staat in opstarten deleten in ccleaner of via msconfig bij opstarten, daar alles uitschakelen en reboot, al sneller?
Indien je wat nodig hebt kun je zelf het progje starten, hoeft niet via opstarten dat kost enorm veel resources.

Tevens zou ik eens via software of Revo uninstaller die dingen deïnstalleren die je toch niet gebruikt.
Zie b.v. delen van Avg, Spyhunter enzo, uninstall eens.
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html

Laatst bewerkt:
Hoi Lange Pier,

Bedankt weer voor de tip! Ik heb de lijst van opstartende programma's al erg uitgedund. Deze dingen staan nog aan, en vond ik een beetje griezelig om uit te zetten. Met een hekje erachter staat wat ik denk dat het is.
Ja HKCU:Run NSUFloatingUI "C:\Program Files\Sony\Network Utility\LANUtil.exe" # Sneltoetsen om bluetooth en wifi uit te zetten. Gebruik ik wel vaak
Ja HKLM:Run Apoint C:\Program Files\Apoint\Apoint.exe # Sony VAIO's software om de mousepad te gebruiken. Geen idee wat het doet.
Ja HKLM:Run DRCU "C:\Program Files\Sony\DRCU\DRCU.exe" # Geen idee.
Ja HKLM:Run HotKeysCmds C:\Windows\system32\hkcmd.exe # Geen idee.
Ja HKLM:Run IgfxTray C:\Windows\system32\igfxtray.exe # Geen idee.
Ja HKLM:Run ISBMgr.exe "C:\Program Files\Sony\ISB Utility\ISBMgr.exe" # Geen idee.
Ja HKLM:Run NvCplDaemon RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\NvCpl.dll,NvStartup # Geen idee.
Ja HKLM:Run NvMediaCenter RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit # Geen idee.
Ja HKLM:Run NvSvc RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\nvsvc.dll,nvsvcStart # Geen idee.
Ja HKLM:Run Persistence C:\Windows\system32\igfxpers.exe # Geen idee.
Ja Startup Common Bluetooth.lnk C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\BTTray.exe # Geen idee.

Met Revo heb ik ook een boel verwijderd, alleen wil "Adobe Creative Suite 4 Master Collection" niet helemaal weg. Nou ja, dan maar niet.

De laptop start wel wát sneller op dan eerst, maar ook niet opvallend veel. Wat me wel opvalt, nu ik terugdenk, is dat hij wel minder vastloopt dan toen hij net was uitgezogen door MyCom (en ik nog geen hulp van jullie allemaal had), maar loopt nog wel vast.

Ik heb een plaatje van mijn taakbalk bijgesloten. Wat mij opvalt, is het vierde icoontje van rechts. Die heeft geen titel, en als je daar op klikt (met linker of rechter muisknop), gebeurt er niets. Is dit niet ook erg vreemd?

(Het rode schildje zijn "Beveiligingswaarschuwingen van Windows", omdat ik de firewall niet aan heb staan)

Bekijk bijlage 166503

Bijlagen

• taakbalk.jpg
    taakbalk.jpg
    4,5 KB · Weergaven: 21
Ik kreeg de vraag van Watchdog of mijn probleem al opgelost is maar helaas...
Opstarten is wel sneller maar het vastlopen van mijn laptop is wel verminderd maar zeker nog niet weg. Zelfs bij opstarten loopt hij geregeld vast. Ook als ik bv Office open hebt staan en even niets doe op mijn laptop en dan weer verder ga dan is hij merendeel van die keren vastgelopen.
Heeft iemand nog een advies voor me wat te doen?

Er is ook 1 icoon op mijn taakbalk die heeft geen titel, en als je daar op klikt (met linker of rechter muisknop), gebeurt er niets. Wie weet wat dat is. Ik heb in mijn vorige bericht naar Lange Pier een plaatje van mijn taakbalk bijgesloten.

Ik hoop dat er nog iemand is met nog meer goede adviesen en misschien kan/wilt Lange Pier nog een reactie geven op mijn laatste bericht.

Ik denk nog steeds hoewel je het misschien niet wilt, maar een schone installatie zou zeker helpen...

Jammer dat er verder niet meer gereageerd wordt terwijl Lange Pier me zo goed geholpen heeft tot zo ver... :(

Haha, ben er ook niet altijd en lees vaak alleen nieuwe berichten.:)

Maare, maak een herstelpunt aan en installeer onderstaand progje, laat die alles cleanen en verwijder hem erna met Revo uninstaller, het is een 60 dagen proefversie maar die maakt erg veel schoon.
http://www.macecraft.com/jv16powertools2012/
Kan zijn dat je sommige progjes zoals Flashplayer opnieuw moet installeren maar dat is zo gebeurt.

Neem wel de freeware.
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html

Super dat je reageert Lange Pier. Ik heb het programma geinstallerd nu heb ik de vraag moet ik alleen "De computer opschonen en herstellen doen" of ook "Software en overblijfselen volledig verwijderen"??

of klik ik gewoon Start aan??

Laatst bewerkt door een moderator:
Super Lange Pier. Ik heb jv16powertool2012 gedraaid en jeetje wat een hoop dingen zijn er gevonden. Ik ga hem weer verwijderen met revo en ik hoop dat hiermee ook het steeds terugkomende vastlopen ook verholpen is. Ik laat je snel wat horen ik weet het zeker wel na vandaag. Dank je wel zover, je hoort het van me.

Zo ver alles zo goed!!! Lange Pier als er nog iets mocht veranderen doe ik graag weer een beroep op je. Je weet niet hoe blij ik met je ben!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan