Trage laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lode2008

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2010
Beste, Mijn laptop werkt heel traag in alle programma's en internet erbij. Kan ik daar iets aan verhelpen en hoe?
Groeten
Lode

Was je laptop altijd al zo traag? Zo ja, dan ligt het aan je laptop denk ik dan. Zo niet, dan kan het een virus zijn.
Misschien je moet je ff een virusscan doen?

Nee hij was nooit zo traag als nu. En ik heb gisteren een Malwarebites Anti-malware gedaan en 2 virussen verwijderd. Er loopt aan Avast
Lode

Met deze info kom je niet tot een oplossing..
Je zou wat meer moeten vertellen over je laptop hoeveel geheugen enz of gewoon de naam en type,ook over wat voor een programma's je draait is belangrijk.

@Maikel9, helemaal juist.

Probeer het eens op de eenvoudige manier met systeemherstel.
Dus terugzetten naar een datum toen dit probleem nog niet bestond.

Defragmenteer je computer regelmatig!

Beste, Mijn laptop werkt heel traag in alle programma's en internet erbij. Kan ik daar iets aan verhelpen en hoe?
Groeten
Lode

Ik raad je aan om je computer is te defragmenteren. Als je dit namelijk niet regelmatig (om de 1 á 2 maanden) doet ontstaan er lege plekken op de harde schijf, dat veroorzaakt dat het allemaal zo lang duurt. Maar let op! Wanneer je een nieuwe computer (maximaal 3 jaar oud) hebt bestaat de kans dat je een SSD schijf hebt. Volg mijn instructies dan NIET op want dit type schijf is hier niet tegen bestand! Ik weet dat Windows 7 een heel handig programma bevat om je computer te defragmenteren. Het heet "Auslogics Disk Defrag". Waarschijnlijk kom je er wel uit maar hier toch een paar instructies:

1. Je opent het programma en je selecteert het station waar Windows op geïnstalleerd is (Waarschijnlijk de C schijf)
2. Onder het menu waar je net je schijf heb geselecteerd staan 3 knoppen (Defrag (met een pijltje) ernaast, Pauze en Stop)
3. Klik op het pijltje en selecteer analyseer. Nu staat er op de plek waar Defrag stond nu als het goed is Analyseer.
4. Als dit zo is Klik dan op analyseer. Dit kan wel even duren...
5. Eenmaal klaar klik je weer op het pijltje, nu selecteer je Defrag. Klik op de knop waar nu Defrag staat. Ook dit duurt wel weer even maar denk aan het resultaat!
6. Als dit klaar is ben je klaar! Als je computer nu nog traag is zou valt er waarschijnlijk niet veel meer te redden.

Ik hoop dat ik je zo geholpen heb!

Ik kwam naar hier om te melden dat hij terug normaal werkt, omdat ik een systeemherstel gedaan heb. Nu lees ik hier dat dit een tip was. Alleszins BEDANKT voor het advies. Lode

Ik heb die virus scanner laten lopen, maar om te herstellen is het betalen.
Zou hij dan sneller lopen de laptop?
Bedankt
Lode

De MBAM heb ik al laten lopen. Dat doe ik geregeld. Maar na de defragmentatie is het al beter.
Doch de MBAM gaf maar 2 virussen en de andere duizenden. Laat me raden waar het verschil zit? (money)
Ik vraag mij soms af of het niet beter is een Hijack te doen. Maar ken het niet voldoende om sommige items weg te doen.
Sommige zeggen voor de-installeren dat Revo-uninstaller beter is van NIET te gebruiken. Wat is nu aan te raden. Gewoon bij Configuratie of toch de Revo un-installer.
Groetjes
Lode

Met Revo Uninstaller is niks mis mee, maar je hebt het niet over programma's deïnstalleren.
Dus dat lijkt me volkomen overbodig.

Installeer eens Ccleaner, daarmee kun je een hoop overbodige rotzooi overboord gooien bij de eerste optie.
Het is ook geschikt om programma's te verwijderen.

Bovendien kun je register opschonen, maar wees daar wel voorzichtig mee.
Gebruik het al jaren en is simpel en doeltreffend.

https://www.piriform.com/ccleaner/download

Neem wel de "free" versie.

De Ccleaner staat er bij mij ook op en laat die geregeld lopen.
En ik gebruik diegene die je noemt.
Lode

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan