Defragmenteer je computer regelmatig!
Beste, Mijn laptop werkt heel traag in alle programma's en internet erbij. Kan ik daar iets aan verhelpen en hoe?
Groeten
Lode
Ik raad je aan om je computer is te defragmenteren. Als je dit namelijk niet regelmatig (om de 1 á 2 maanden) doet ontstaan er lege plekken op de harde schijf, dat veroorzaakt dat het allemaal zo lang duurt. Maar let op! Wanneer je een nieuwe computer (maximaal 3 jaar oud) hebt bestaat de kans dat je een SSD schijf hebt. Volg mijn instructies dan NIET op want dit type schijf is hier niet tegen bestand! Ik weet dat Windows 7 een heel handig programma bevat om je computer te defragmenteren. Het heet "Auslogics Disk Defrag". Waarschijnlijk kom je er wel uit maar hier toch een paar instructies:
1. Je opent het programma en je selecteert het station waar Windows op geïnstalleerd is (Waarschijnlijk de C schijf)
2. Onder het menu waar je net je schijf heb geselecteerd staan 3 knoppen (Defrag (met een pijltje) ernaast, Pauze en Stop)
3. Klik op het pijltje en selecteer analyseer. Nu staat er op de plek waar Defrag stond nu als het goed is Analyseer.
4. Als dit zo is Klik dan op analyseer. Dit kan wel even duren...
5. Eenmaal klaar klik je weer op het pijltje, nu selecteer je Defrag. Klik op de knop waar nu Defrag staat. Ook dit duurt wel weer even maar denk aan het resultaat!
6. Als dit klaar is ben je klaar! Als je computer nu nog traag is zou valt er waarschijnlijk niet veel meer te redden.
Ik hoop dat ik je zo geholpen heb!