trage momenten

Status
Niet open voor verdere reacties.

leroyw

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2001
ik heb laatst mijn computer kapot gehad. mijn videokaart was kapot en daardoor liep mijn pc elke x vast. nieuwe kaart erin, wat ram geheugen erbij gegooit, maar nu is hij af en toe traag. onder een simpel spel als pacman loopt hij af en toe traag. en mijn klok loopt ook langzamer. 1 minuut in het echt is ongeveer 1.5 minuut op mijn pc. waar kan dit mee te maken hebben??? ik denk zelf aan mijn bios instellingen, want windows zit er "fris" op. (via fdisk).

~~~~~~~~
~Leroy
~~~~~~~~

leroyw,

Dit is een hardware probleem inderdaad.
Check even in configuratiescherm-systeem-apparaat beheer of je ergens een uitroepteken ziet staan of zo. Het kan zijn dat je een IRQ conflict hebt.

oja. ik heb wel een irq conflict gehad. toen ik mijn nieuwe videokaart erin douwde gingen mijn video en netwerkkaart allebei op irq 10 zitten. mijn systeembeheerder heeft hem toen naar onderen verplaaatst.(netwerkkaart). netwerk zit nu op 3 en video nog op 10

Geplaatst door leroyw
oja. ik heb wel een irq conflict gehad. toen ik mijn nieuwe videokaart erin douwde gingen mijn video en netwerkkaart allebei op irq 10 zitten. mijn systeembeheerder heeft hem toen naar onderen verplaaatst.(netwerkkaart). netwerk zit nu op 3 en video nog op 10

Haal even je netwerk eruit en zet hem even in een andere slot.
Kijk dan of je probleem is opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan