Trage of geen internetverbinding via router

• Onderwerp starter Onderwerp starter MrD
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MrD

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 feb 2007
Beste mensen,

Ik heb sinds kort internet via At Home. Ik wilde gelijk draadloos dus heb ik een router gekocht, namelijk deze:

3COM OfficeConnect Wireless 54 Mbps 11g Cable/DSL Router

Ik had nog een USB stick liggen van Netgear. Deze heb ik aangesloten op mijn laptop (Windows XP). In principe werkt alles naar behoren. Tot het moment dat ik op een afstand ben van ongeveer 20 a 25 meter. Dan wilt het signaal nog wel werken, alleen het laden van pagina's duurt ontzettend lang.

Nu is mijn vraag. Bestaat de mogelijkheid om het signaal te versterken? Heeft iemand een goede en betaalbare oplossing? Ik hoop van wel.

Alvast bedankt!

Met een z.g. "range extender" [prijzen vanaf zo'n € 30, even Googelen is de moeite waard] kun je het bereik uitbreiden [sommige fabrikanten brullen "zelfs tot 300 meter", waarschijnlijk op zee, dan...]... zo'n ding hang je eenmalig met een kabeltje aan je router om hem te configureren, daarna zet je hem ergens los in huis.... maar 20 meter moet die Netgear ook wel halen.. vermits je hem met het bijbehorende usb [metal look, afgeschermd] kabeltje VERTICAAL omhoog steekt [makkelijkst is om hem aan je monitor te hangen].. in de horizontale stand, achter een metalen laptopframe, doen ze het in de regel wat minder goed.....

En moet ik er dan één van hetzelfde merk nemen of maakt dat niet uit?

Merk maakt geen bal uit.... kies wel een "redelijk" merk.... [netgear, linksys, dlink, etc.]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan