trage opstart monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

kaloe

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2003
Hallo,

Sinds een week heb ik mijn videokaart vervangen. Ik had een medion 9800 xl en nu een eGeforce 7800GS, Ik draai windows xp. Vanaf het moment dat deze videokaart is geplaatst duurt het enkele minuten voordat de monitor beeld geeft. Vanaf het aanzetten blijft het beeld zwart en na enkele minuten verschijnt het startscherm (startpagina in mijn geval), Het lampje op de monitor knippert steeds tot het beeld er dus is. Wat kan ik hieraan doen????

Svp een simpele oplossing..ben een leek.....

Ik denk aan twee mogelijkheden:

Heb je de oude drivers van de videokaart verwijderd en daarna de nieuwe geinstalleerd??

En, wat voor voeding heb je?

trage start

Hoi mrmusic

Ik heb de oude drivers niet verwijderd en kan deze ook niet meer vinden. Ik heb ook de bijgeleverde cd niet hoeven te gebruiken. XP heeft het volgens mij allemaal zelf gedaan. Vwb de voeding: Ik heb een extra aansluiting op de videokaart gezet.

trage start

Hoi Mrmusic,

Ik gedaan wat je mij stuurde en het werkte. Alles is weer normaal. Hartelijk dank

Groeten

helaas

Hallo allemaal,

ben iets te voorbarig geweest met hoera roepen....probleem is nog hetzelfde. gezien het feit dat alles in het begin goed ging (computer warm) zal daar wel iets in zitten..wie helpt mij

Op zich zou het redelijk simpel moeten gaan:

zoals al eerder in het topic beschreven, moeten de oude drivers eerst defintief verwijderd worden. Kijk vooral OOK eens in de map program Files of daar nog een map staat genaamd Nvidia. Zo ja, deze NA de hierna genoemde actie handmatig verwijderen.

Dit betekent dat in het "apparaatbeheer" eerst alle apparaten / software van Nvidia verwijderd dienen te worden. (Nvidiadrivers staan er (soms) om bekend dat ze zich erg lastig laten updaten als er nog "sporen" van oude drivers aanwezig zijn.)

Concreet: videoadapter en alle software voor beeld in aparaten verwijderen (installatie ongedaan maken)

Daarna pc opnieuw opstarten (handmatig map Nvidia verwijderen) en duimen................ (daarna de nieuwe Nvidia drivers installeren)

ps. Karel dit bericht komt vanuit V'daal.

Laatst bewerkt:
helaas

Beste Pasja,

Ik heb gedaan wat je had geschreven, maar het probleem blijft. Als de computer warm is en uitgezet wordt en weer aan gaat (meteen) gaat alles wel normaal. Probleem dus nog niet opgelost. Ik heb overigens de drivers geinstalleerd vanaf de bijgeleverde cd-rom

oplossing

Beste helpers....

Het probleem met de trage opstart an de monitor na hetvervangen van de videokaart is opgelost. Het probleem zat niet in de computer maar in de monitor. Bedankt allen voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan