Kan iemand mij helpen met de volgende situatie:
Het gaat om een Windows XP Professional SP1 machine waarvan het opstarten enorm traag is nadat de computer heeft uitgestaan. Wanneer, na een eerste opstart, Window opnieuw wordt opgestart zonder de computer uit te zetten, is de opstartsnelheid aanzienlijk beter!
Ik heb m.b.v. BootVis een analyse gedaan waarin wordt aangegeven dat de vertraging voornamelijk in het onderdeel "Logon+Services" zit. Het probleem zit hoogstwaarschijnlijk in de Wireless LAN USB stick gezien het feit dat als deze wordt verwijderd, het probleem zich niet voordoet.
Om het probleem te verhelpen heb ik o.a. de volgende dingen geprobeerd:
- Windows volledig opnieuw geinstalleerd met de meest recente drivers voor alle hardware;
- Een vast IP adres aangewezen om DHCP vetragingen te voorkomen;
- Ad-aware, SpyBot en virusscan gedraaid;
- BootVis optimalisatie;
- Diverse Wireless LAN configuraties;
- Router Filmware geupdate;
- etc, etc...
Alvast bedankt voor de hulp...
C. Hessels
Het gaat om een Windows XP Professional SP1 machine waarvan het opstarten enorm traag is nadat de computer heeft uitgestaan. Wanneer, na een eerste opstart, Window opnieuw wordt opgestart zonder de computer uit te zetten, is de opstartsnelheid aanzienlijk beter!
Ik heb m.b.v. BootVis een analyse gedaan waarin wordt aangegeven dat de vertraging voornamelijk in het onderdeel "Logon+Services" zit. Het probleem zit hoogstwaarschijnlijk in de Wireless LAN USB stick gezien het feit dat als deze wordt verwijderd, het probleem zich niet voordoet.
Om het probleem te verhelpen heb ik o.a. de volgende dingen geprobeerd:
- Windows volledig opnieuw geinstalleerd met de meest recente drivers voor alle hardware;
- Een vast IP adres aangewezen om DHCP vetragingen te voorkomen;
- Ad-aware, SpyBot en virusscan gedraaid;
- BootVis optimalisatie;
- Diverse Wireless LAN configuraties;
- Router Filmware geupdate;
- etc, etc...
Alvast bedankt voor de hulp...
C. Hessels