trage opstart

Status
Niet open voor verdere reacties.

nandaloe

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2002
Berichten
126
Hallo

Even een vraagje voor een collega van mij

Op een nieuwe pc met de volgende specs:

P4 2.6
512 mb
Nvidia fx5200
maxtor 80gb
Win XP home

doet zich een vreemd probleem voor:
Na het verschijnen van het xp logo slaat het beeld op een egaal donkergijs/zwart beeld.
Dit blijft zo`n 2,5 tot 3 minuten staan , waarna het scherm met accounts verschijnt en gewoon verder wordt opgestart.
Windows draait hierna gewoon goed zonder probleem.
De pc is al terug geweest naar de pc boer , maar kwam terug met het bericht dat ie het daar gewoon goed deed(?) en het wellicht aan de randapparatuur zou liggen.
Nu is dat allemaal al geprobeerd (muis , toetsenbord , monitor) , maar mocht niet baten.
Herkent iemand dit en heeft er een oplossing voor?

groetjes nanda

p.s al gedaan: spybot , virusscan (Nav2003), bootvis.
en in deze sectie omdat ik vermoed dat het daar inzit
 
Laatst bewerkt:
Onthou dat Norton enorm kan vertragen....
Vink Norton eens uit in je opstartlijst en kijk wat er dan gebeurd......
 
Maar als hij bij de computerboer wel goed doet dan kan het toch niet aan Norton liggen?
 
Ja idd , vandaar ook mijn vraagteken.
Naar nu blijkt heeft er eerst een ATI 9200 ingezeten en deze is later vervangen door de FX5200 ivm overmatig fan lawaai.
Zou het kunnen zijn dat er misschien iets niet goed is gegaan bij deze omruil met driver restanten oid?
 
Geplaatst door EmAaErkA
Maar als hij bij de computerboer wel goed doet dan kan het toch niet aan Norton liggen?


Kan ook zijn dat de boer zegt dat hij het bij hem wel goed doet maar niet zo is.....
Vink Norton eerst maar eens uit en eventueel ook ander proggies om te kijken of dat verschil maakt. Vaak wel.....
 
Met XP Antispy kun je nog wat vertragende zaken uitzetten, maar het zou niet nodig moeten zijn...

En er zouden inderdaad resten van een oude driver achtergebleven kunnen zijn, maar dat zou naar mijn weten niet zo'n vertraging moeten opleveren. Hoe dan ook er zijn programma's om de drivers helemaal te verwijderen. Voor Ati kaarten kun je een catalyst uninstaller gebruiken en voor Nvidia kaarten een detonator destroyer .
 
Oorzaak gevonden.
Het bleek te liggen aan de onboard soundkaart.
Deze was in de bios wel uitgeschakeld ivm een 5.1 sweex geluidskaart , maar toch bleek de onboard gamepoort stiekum(?) nog mee te doen.
Pc loopt nu als een tierelier , allen maar weer bedankt.

groetjes nanda
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan