Trage opstart

Status
Niet open voor verdere reacties.

melaniem

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2001
Hallo allemaal mijn pc is de laatste tijd erg traag ik zal het kort houden, mijn outlook expres opend onzettend traag zoals ook alle internetsites.

iemand een idee hoe ik alles weer wat sneller kan maken? er zijn geen virussen of spyware aanwezig..

Fred.....

Ik zou ook Ccleaner gebruiken, maar ook alle onnodige programma's, bestanden etc. verwijderen en daarna met Defragmentatie alles op z'n plaats zetten.

Mvg, Yoran

Hallo, ik heb dus cc cleaner laten draaien maar nog steeds geen verbetering als ik een site open dan duurd dat minstens 15 sec en dat is iedere keer weer.
en natuurlijk ook defragm........
Fred

Wellicht wordt er (te)veel mee opgestart. Ga naar Start -> Uitvoeren -> typ msconfig -> enter -> tabblad opstarten. Daar zie je (bijna) alle programma's die mee worden opgestart.

Ga eens naar de website:

http://www.sysinfo.org/startuplist.php

Daar kun je middels de zoekfunctie de afkortingen van de programma's in de lijst opzoeken, en nagaan of ze cruciaal zijn of niet. Bepaal zelf of je de niet-cruciale programma's nodig hebt of niet, en zet zoveel mogelijk uit. Een voorbeeld is de programma's die beginnen met hp...
Dit zijn hulpprogramma's van Hewlett Packard printers die je zonder problemen kunt uitzetten, je gaat er echt niet slechter van printen, maar het kost wel allemaal kostbaar geheugen.

Wees niet bang, de programma's worden niet uit de lijst verwijderd, je kan ze altijd weer aanzetten. Let er wel op dat je je virusscanner niet uit zet.

groet,

Ook Fred

bedankt ik ga dat maar eens doen want er loopt inderdaad nogal wat mee..

Fred......
p.s ik laat het nog wel weten..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan