Trage PC ook na herinstallatie WinXP

Status
Niet open voor verdere reacties.
re

wat je misschien kan proberen is alle hardeschijven er uit halen
een nieuwe schijf er in en dan windows installeren met office etc

is de computer dan nog langzaam dan zit het niet in de data van je andere schijven

is de computer dan wel snel dan ligt het wel aan die schijven

zo kan je uitsluiten of het nu wel of niet aan de andere schijven ligt
 
dat lijkt me onnodig veel werk.
de logfiles/ memory/cpu bezetheid laat genoeg zien.


oh mbt maximaal geheugen. geloof ook niet dat dit veroorzaakt dat het systeem traag is. Maar voor de zekerheid, je hebt wel gecheckt bij de mobofabrikant wat juiste type geheugen moet zijn? qua finetuning geldt natuurlijk het recht van de langzaamste.. die bepaalt de snelheid van alles. (net als de cd-drive die je secundair op idekabel zet. als die voor snelheid 100 gaat houdt dit ook de hd tegen. ongeacht of je de cd/dvd speler aanspreekt of niet. Maar, nogmaals, dit heeft alleen betrekking op de finetuning..

/offtopic
@fatamorgana
yup, moet er ook nog steeds aan wennen. boycotte het eerst ook maar bij gebrek aan beter op de donderdag. :confused: Het kan niet altijd zaterdagavond op veronica zijn :cool: (sg-1 :love: ) De originele BG. zie zo weer van jaren geleden het logo van de KRO waarna de stem van Lorne Green kwam.. ik heb trouwens introfilmpje daarvan! wel in't klein ..
/end offtopic
 
Beloofd is beloofd...
Eigenlijk onverwacht snel ben ik erachter wat de traagheid heeft veroorzaakt! :eek:
Een paar kleine stukjes extra verkeerde software te weten:
Nero INCD en inderdaad de Windows Desktop Search die aanstond en telkens ging indexeren op de 8000000 mapjes...
Maar die InCD was blijkbaar corrupt of zo...
Ik bermerkte het omdat we een DVD wilden lezen in de brander en toen hing de hele PC gelijk...

Geen idee hoe dit prog werkt maar na uninstall was alles al veel beter.
Het uitzetten van de indexering en uninstall WinDesktop Search en dit was het...

Zoals vaak zocht ik het te ver maar geloof me, alle standaard opties die allereerst genoemd zijn kende ik en na een schone install dacht ik alleen aan de ongewijzigde dataschijven... Maar die hebben inderdaad niet zoveel invloed op het hele systeem.

(Behalve dat m'n vrouw zich een breuk zoekt naar iets als ze wat nodig heeft maar dat is haar probleem... :evil: )

Offtopic: zo en nu een Bav... euh... WoW-uurtje. :D
 
ik moet even een post rechtzetten die ik op pagina 1 heb gezet.
Pagefile/wisselbestand op een andere partitie zetten. Ah, lees dat op andere schijf wel goed is :)

Blader nu hier wat andere topics door en via LangePier kom ik uit op
http://mywebpages.comcast.net/SupportCD/XPMyths.html#Optimization

==>>>

Myth - "Moving the Paging File to a different partition on the same drive improves performance."

Reality - "Moving the Paging File (pagefile.sys) to a different partition on the same physical hard disk drive does not improve performance. Simply using a different partition on the same drive will result in lots more head-seeking activity, as the drive jumps between the Windows and paging file partitions. Even though moving the paging file in this case can have the positive effect of defragmenting it, the loss in I/O performance out weighs any gains. It is better to simply defragment the paging file using PageDefrag and keep maximum I/O performance by leaving the paging file where it is with a single drive setup. - Source

Notes - However you can enhance performance by putting the paging file on a different partition and on a different physical hard disk drive. That way, Windows can handle multiple I/O requests more quickly. When the paging file is on the boot partition, Windows must perform disk reading and writing requests on both the system folder and the paging file. When the paging file is moved to a different partition and a different physical hard disk drive, there is less competition between reading and writing requests."
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan