trage pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

hoedje8

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2001
Berichten
176
Hallo, Ik heb pc gekregen maar die is giga traag. Het opstarten duurt al 5 minuten en progamma's openen ook heel lang en kan ook geen 2 dingen tegelijk doen. IkHet is een schone pc ben nog niet op internet geweest. Ik denk te oud? Het is een Intel Celeron2, 600 MHz, Compaq Deskpro met 62 MB (niet veel geloof ik) systeemgeheugen. Partitie c: 9531 MB ( 6055 vrij). Ik draai XP is dit heel oud of kan ik er misschien een harde schijf bij plaatsen ? Graag advies Helga
 
XP op een 62 mb systeempje?? Dat gaat inderdaad niet goed....
 
die 62 mb is de bottleneck, 600 mhz kan best, is niet topsnel maar gaat prima alleen dat interne geheugen is echt te laag
minimaal 128 maar nog beter 256 mb
 
systeemeisen Windows XP

* 233 MHz Pentium of hogere microprocessor (of een equivalent)
* Minimaal 128 MB RAM aanbevolen (minimumondersteuning geldt vanaf
64 MB RAM) en maximaal 4 GB RAM
* Minimaal 1,5 GB vrije ruimte op de vaste schijf
* VGA-monitor
* Toetsenbord
* Microsoft Mouse of compatibel aanwijsapparaat
* Cd-rom- of dvd-station


harde schijf bijplaatsen word de pc zeker niet sneller van eerder trager.
je hebt zeker meer geheugen nodig om sneller te draaien.minimaal 128 mb.
mischien is xp te veel voor deze pc en zal het met bijv. win.98 se beter gaan.
 
Laatst bewerkt:
Dat is erg snel allemaal die reacties. Geheugen erbij plaatsen heeft dat zin en wat kost dat ongeveer en hoeveel geheugen dan. Helga
 
Wat het kost moet je zelf even bekijken want dat ligt aan het soort geheugen. Als het systeem het aankan zou ik minimaal voor 128 gaan maar liever nog 256.
 
das verschillend je kunt ze 2e hands al kopen voor ongeveer 12.50 euro en nieuw schat ik zoon 25 tot 30 euro.128 mb dan he.
hou op helpmij de sectie marktplaats eens in de gaten daar staan weleens geheugenmodules bij voor een schappelijke prijs.
 
Laatst bewerkt:
Oh dat valt reuze mee. Kan ik dat dan zomaar in de pc plaatsen of moet ik nog op speciale dingen letten. Moet ik daarna weer opnieuw alles installeren ??HElga
 
Als je weet welk geheugen je hebt en je hebt nog sloten vrij en je moederbord ondersteund het dan kan je het er gewoon bij plaatsen. Daar moet je dus op letten!!
 
62 MB (PC 133 SDRAM) maar hoe weet ik dat het moederboard dit wel of niet ondersteund ? Sorry voor de vele vragen maar hier snap ik niet zoveel van excuses Helga
 
je kunt het programma everest home downloaden en hier kun je zien wat voor een moederbord je hebt en je kunt zien hoeveel geheugen hij ondersteunt.
ook kun je zien of je nog geheugen slots vrij hebt.
 
Laatst bewerkt:
Dit lijkt erg veel op Aida 32. Moederbord = Intel Celeron 2, 600 MHZ, Compaq Desk pro. Moederboard chipset Solano i815E. Waar kan ik dan zien of er nog een slot vrij is??
 
ja klopt dit is de nieuwe versie,helga ben effe op mijn werk.laat het vanavond weten hoe of wat oke?
dan kan ik even kijken waar je dat kunt zien.
 
eerst maar kijken wat voor soort geheugen je hebt,schrijf het op dan weet je wat je moet hebben.
start everest dubbelklik computer>overzicht>systeemgeheugen die letters en cijfers schrijf je op want dat geheugen moet je hebben.

dan ga je terug en naast overzicht zie je DMI staan dubbelklik hierop en kijk bij geheugenmodule(staat daar een plusje dan heb je meer slots) ook hier even op klikken dan zie je het geheugen en heb je meer slots dan zie je dat in de andere niets is geinstaleerd.
 
o ja ook nog even kijken bij DMI bij geheugencontroller daar klik je op en dan staat onder maximale geheugenmodulegrootte dit kun je hebben aan geheugen.
geef die dingen even door hier dan lees ik het wel.
 
Geheugn: 62 MB (PC 133 DRAM)
Slots: xmm1 64 mb :xmm2 sdram :xmm3 sdram: xu14 512 KB.Ik kan DMI geheugencontroller niet vinden bij DMI alvast weer bedankt Helga
 
goedemorgen
kun je de naam en type van je moederbord nog geven?kan ik proberen te zoeken wat je maximale geheugen kan zijn.
geheugen slots = 3 dus dat zit wel goed.
 
Er moet af en toe gewerkt worden. Fabrikant Compaq Intel Celeron 2, 600 MHZ. Produktnr. 0688H. serienr 8046FHGZ023Y. Moederbord ID Compaq deskpro ens/c600. Ik hoop dat je **** wat aan hebt HElga
 
ja ik zou er gewoon 1 latje 256mb pc 133 sdram in kopen dat gaat prima werken.
suc6 helga
p.s. zou em eerst gewoon bij dat andere geheugen samen proberen, gaat het niet dan de 64 mb eruit.
maar denk dat het goed samen gaat.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan