Trage PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

bobkeizer65

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2005
Berichten
323
Mijn buurman heeft een pentium III 500 Mhz met 192 MB intern, 4 mb beeldadapter, besturing win98 SE. 100Mb netwerkkaart en internet via de kabel, 850 kb/s dowloadsnelheid
Ik heb soortgelijke configuratie (256Mb intern), zelfde internetverbinding

Mijn PC loopt als een zonnetje en is snel, zijn pc loopt op stroop en laadt alles enorm traag, ook beeldopbouw. Verder lijkt het of zijn harddisk lijdt aan ADHD want het kreng staat geen enkel moment stil

Lijkt of het ding alleen swap gebruikt en niet de 192 Mb intern

Wat te doen?
 
er draait een "AVG" virusprogramma en "search and destroy" op dus daar ligt het niet aan
 
Geplaatst door bobkeizer65
er draait een "AVG" virusprogramma en "search and destroy" op dus daar ligt het niet aan
dan een hijackthis log plaatsen op de link die ik eerder gaf
 
Geplaatst door m@rio


Werkt niet op 98 :)

@bobkeizer,

Is het de nieuwe versie van spybot incl updates? Het zou niet verkeerd zijn om adaware ook even te laten scannen

Ok neem ik dat terug de rest blijf ik bij:D
 
Kijk ook even of de pc goed onderhouden is.
Dus even opschonen met bijv. CCleaner en defragmenteren op z'n tijd kan ook geen kwaad.
 
Ga ik vanmiddag bekijken. Ik laat weten hoe en wat er aan de hand was en of het probleem is opgelost.

Alvast bedankt voor het meedenken

:thumb:
 
Kijk ook eens even in apparaatbeheer welke processen hoeveel cpu belasting veroorzaken.
 
Opgelost

De betreffende pc heeft 192 intern geheugen. 1 bank 128 en 1 bank 64
Op de een of andere manier gebruikte windows 98 een te groot swap file en te weinig intern geheugen

Swap handmatig ingesteld op 1024 MB en niet door windows laten beheren.

Had dus niets met spyware te maken maar met de configuratie zelf. Hem aangeraden identieke simms te plaatsen in beide banken

:thumb:
 
Windows 98 is vervangen door XP. Het loopt allemaal niet snelelr maar de PC is wel stabieler geworden en is nu consquent traag. Buurman is er tevreden mee dus probleem wat mij betreft opgelost.

Heb zelf gekozen voor Win2000 Pro, loopt toch wat lekkerder op een PIII

:D :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan