Trage PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

l.degroot01

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2003
Hallo,

Ik heb een:

AMD Phenom 9850 (Quadcore 2,5 Ghz)
OCZ DDR2-1066 Dual Channel 2GB RAM
2x 250GB Seagate SATA3G (Raid 0) Blokgrootte 64KB
Gigabyte GA-MA790X-DS4 Moederbord

Mijn PC is tergend traag, en beslist geen multi-tasker, alle hardware komt door de tests heen en draait op Windows XP Media Center Edition.

Ik heb al enige tutorials doorgekeken en services eruit geknikkerd etc...
Krijg geen verbetering. Wie kan me nog iets aanraden? Of is de ingestelde blokgrootte van 64kb niet goed?

Je hebt 2 reepjes geheugen van 1 GB of 1 van 2 GB?
Heb je daar de (module)gegevens nog van?

Voeding is prima: Tagan 500W, gebruik ligt rond de 150W.

RAM: OCZ2N1066SR2GK 2 reepjes van 1GB in Dual Channel Unganged (wat dat ook mag betekenen)

mm, je geheugen word volgens GigaByte ook wel ondersteunt ...
Sinds wanneer heb je dit verschijnsel? Sinds dat je de pc hebt? Kun je de bouwer erop aanspreken? garantie?
Andere geheugenmodules proberen?

Wil het niet helpen, kijk dan es op deze site ...http://forum.giga-byte.nl/
Misschien dat er iets voor je bij staat.

Sinds ik het systeem heb heb ik dit verschijnsel.
Heb het systeem zelf gebouwd, sterker nog heb er 2 gebouwd (identiek) en zijn beide niet zo snel als je verwachten mag.

Maar ik zal de vraag in iedergeval daar ook nog eens posten

Ja is de laatste versie, heb ik toevallig vorige week nog gekeken.

en een kale installatie van windows uitgevoerd? Ik zou als ik jou was even een 3dmark laten lopen en dan de uitkomst vergelijken met gelijkwaardige systemen. Soms kan een nieuw systeem in prestatie tegenvallen bij de verwachting die je ervan had. Maar als je 2 identieke systemen hebt gebouwd die beiden niet lekker werken heb je of een serieuze fout gemaakt tijdens het assembleren, of het wil gewoon niet sneller.

Dan zal ik de 3D mark vanmiddag eens proberen.

Weet iemand waar ik benchmarks ter vergelijking weg kan halen.

Wat ik nog wel vergeten was te vertellen, toen ik het systeem net gebouwd had en bootte met de IDE HD waar XP op was gezet met een Athlon starte hij ontzettend snel, maar juist na een nieuwe kale installatie verdween dit.

Help me even: waarom kan een PC traag worden met een oude BIOS?

@l.degroot01 :
Heb je wel alle nieuwste drivers aan boord dan?

Misschien dat je hier nog wat aan hebt: Handleiding voor een schone PC

De southbridge drivers zijn verouderd, volgens Driver Genius, maar waar ik ze dan vandaan moet halen, geen idee, in iedergeval niet van de site van ATI of Gigabyte.

southbridge drivers :shocked:

Wellicht dat daar gewoon de chipset drivers mee bedoeld worden, ga ik wel vanuit.
Even opzoeken welk merk/type moederbord je hebt en dan kijken op de site van de fabrikant :).

southbridge drivers :shocked:

Wellicht dat daar gewoon de chipset drivers mee bedoeld worden, ga ik wel vanuit.
Even opzoeken welk merk/type moederbord je hebt en dan kijken op de site van de fabrikant :).

Dat is het probleem dus kan ze nergens vinden, ook niet op de site van Gigabyte.

Vertelt dit genie je dan niet waar je die drivers vandaan haalt?

En als dit de versie is op de site v/d fabrikant lijkt me dat ook goed trouwens.

Dan heb ik dus misschien toch wel de goede drivers, maar het probleem blijft.
Geheugen 12 uurs test ondergaan met memtest, alles goed.

Heb 3D mark nog geprobeerd maar werkt alleen onder vista zegt ie.

Misschien is het aan te raden om over te stappen op Vista? Weet niet of XP goed met een multicore overweg kan?
Maar aan de andere kant hoor je ook heel veel rottigheid over Vista.

Iemand tips, ervaringen?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan