Trage PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

THWIT

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2009
Hallo allemaal,

Ik heb een pc die loopt op Vista, ik heb deze pc nu ongeveer 2 à 3 jaar.
De laatste tijd begint hij wat trager te worden. Ik hoorde van iemand dat als je dan op windows 7 overstapte op deze pc dat hij dan sneller was.

Dus mijn vragen:
1. Is het een goed idee om naar windows 7 over te stappen?
2. Zo ja, hoe doe ik dat?

ALVAST BEDANKT!!!

Hoi...

De opmerking"laatste tijd"doet me een beetje aan het denken zetten.Dat wil dus zeggen dat die wel sneller geweest is.
Doe je ook wel eens wat onderhoud aan die pc?Iets als scannen op ongewenste programma's,defragmentatie,ccleaner etc etc.
Ook is bekend dat na verloop van tijd een OS langzamer wordt.Een herinstallatie is dan het overwegen waard.

Wat betreft de vraag over W7: die zal je dan moeten kopen en daarmee een upgrade of nieuwe instal moeten doen.

*Of downloaden, maar das illegaal en dan krijg je vaak rotzooi mee*

Net wat frank zegt. Verwijder eens ALLE backups op je schijf, en verwijder ook eens alle herstelpunten met uitzondering van de laatste. Download en installeer dan Ccleaner, en maak alles schoon (ook register (ccleaner vraagt zelf om backup te maken) en laat Ccleaner alle fouten in het register verwijderen). Gebruik ook dit eens: http://www.auslogics.com/en/software/registry-defrag/ Dat defragmenteert je register voor het opstarten de volgende keer ;)

Doe je ook wel eens wat onderhoud aan die pc?

@luuknl:Als je nou gewoon eens wacht op het antwoord van de Ts op deze vraag.Stel dat antw ja is dan is er wat anders aan de hand.Stel antw is nee dan kan je met een lijstje komen.Ik stel die vraag niet voor niets!!
Nu worden al handelingen gegegven die wellicht niet eens terzake doen.;)

Als je nou gewoon eens wacht op het antwoord van de Ts op deze vraag.

Hier ben ik dan met mijn antwooord:
Tuurlijk probeer ik altijd van alles aan onderhoud te doen, ik gebruik Ccleaner, Defragler etc.
Van Auslogics Registry Defrag had ik nog nooit gehoord. Daar zal ik eens naar kijken.

Over de 1e reactie van Frankwannet, "een herinstallatie is dan het overwegen waard", wat houdt dat dan precies in? (En ja het is waar dat hij de laatste tijd langzamer is geworden.)

Een nieuwe instal van vista cq terugbrengen naar fabrieksinstellingen.Zul je wel al je data(foto's,muziek etc)moeten veiligstellen.
Oftewel weer met een schone lei beginnen.

Ja, regelmatig scan ik de boel met een virusscanner.

Hallo,

Het is zeker aan te raden om over te stappen op een ander besturingssysteem, maak een backup en installeer je nieuwe besturingssysteem. Dit geeft vaak een groot snelheidsverschil! zie ook mijn handtekening.

Je schreef dat je CCleaner al gebruikt, heb je wel de nieuwste versie en alles aangevinkt en ook bij Register en kijk eens bij Gereedschap en dan Opstarten, daar kun je het meeste wel uitschakelen, als er bijv. iets niet meer goed werkt kun je het daar ook weer inschakelen en bij programma's kun je alles verwijderen wat je toch niet (meer) gebruikt.
En scan je computer eens volledig met de gratis versie van MalwareBytes.
Ook kun je daarna nog eens defragmenteren met SmartDefrag.
Daarna zou hij toch wel weer een stukje sneller moeten zijn :thumb:

Heb je wel minimaal 2GB intern geheugen anders zou je daar misschien nog 2GB bij kunnen plaatsen.

Windows 7 op een wat oudere computer gaat toch niet werken!

Laatst bewerkt:
ben 100% zeker van dat dat in ieder geval beter functioneert dan vista en nogmaals zie mijn handtekening
Windows 7 functioneert goed op nieuwe computers ja, maar Vista functioneert ook prima op wat oudere computers en Linux is alleen voor ervaren computer gebruikers ;)

van Auslogics heb ik zelf vandaag ook even registery CLEANER geprobeerd. Ik wou je die nog niet aanbevelen zonder dat ik het eerst zelf probeerde (op hobby pc en nu op de echte goede ook). Dat werkt ook goed. Voor registery cleaner heb je geen herstart nodig!

Bedankt allemaal voor jullie meningen!

Ik zal alle programmaatjes eens verder bekijken en gebruiken!

@lord4163: Ik zal eens denken over Linux, ik heb wat vrienden die deze "pinguin" OS gebruiken en zal ze eens naar hun mening vragen.

@frankwannet: ik heb het gelezen en ik ga er zeker wat mee doen!

@hereistom: Alle tips over Ccleaner deed ik al, die andere programma's zal ik eens naar kijken!

@Luuknl: dankuu!!!

Allemaal alvast HARTSTIKKE bedankt!!!:D

Ja maar tot slot gaat het om je eigen mening installeer het eens via wubi (staat op mijn site)

Voor de rest zou ik heel vista even herinstalleren al heb je tijd, dit is vaak het enigste wat werkt.

Oke, Ik zal me echt eens gaan verdiepen in Linux!:thumb:

[edit]
Heb daar nog een vraagje over:
Is het zo dat je met Linux niet alle programma's kunt gebruiken ( denk aan Skype e.d.), omdat daar of geen versie van bestaat of die versie minder functionalitieit heeft ten opzichte van hetzelfde programma op Windows?
[/edit]

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan