Trage pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

tclaesse

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2004
Hallo,

Ik weet niet of ik hier op het juiste thema zit maar sinds enige tijd is m'n pc heel onstabiel geworden. Bij het opstarten zelf duwt het minutenlang vooraleer alle pictogrammen op het bureaublad zijn ingeladen. Verder heb ik reeds enkele keren pc getest op spam en/of virussen maar alles is clean. Ook verwijder ik regelmatig cookies en defragmenteer ik 'm maar echt resultaat geeft het niet. Het is vaak zo dat ik een kwartier aan het surfen ben en plots bijvoorbeeld merk dat m'n startpagina ineens is veranderd in yontoo. Ondertussen heb ik 'm al wel tientallen keren teruggezet maar toch sluipt hij steeds opnieuw binnen. Wil ik tenslotte ook nog maar gewoon naar m'n menubalk bovenaan een tab selecteren (bijvoorbeeld extra of favorieten) duurt het dikwijls ook een halve minuut vooraleer ik verder kan...Hoe kan ik er uiteindelijk voor zorgen dat m'n systeem sneller en effectiever kan draaien?

Hoi,

Dat automatisch veranderen lijkt toch veel op virus /spyware deze al eens gedraaid en anders deze even en ccleaner zou je ook even kunnen doen altijd makkelijk

Yontoo is een hulpmiddel wat gebruikers in staat stelt om in Facebook of in hun browser dingen te veranderen zoals de achtergrond. Het voegt reclame to aan de gebruikerservaring. Hoewel het zich niet registreert als add-on zou het via Software Deïnstalleren verwijderd moeten kunnen worden. Anders mogelijk samen met een programma wat gelijktijdig geïnstalleerd werd.

Je kan er van alles over vinden op Internet.
Ga vervolgens naar Starten na de opdracht "msconfig"voor de lijst van programma's die samen met Windows opstarten en zoek ook deze namen met Google als je niet begrijpt welke dat zijn. Haal het afvinkje weg als je die stuurprogramma's / updaters / indexeerders of opstart versnellers van bepaalde programma pakketten niet nodig bent.

Zorg er voor dat de schijfstations niet geïndexeerd worden voor snelle zoekopdrachten, bij Eigenschappen van de stations in Verkenner. Je kan automatische updates van Windows eens stop zetten en heb je een als vertragend bekend staande virusscanner dan kan je een betere overwegen.

Niets helpt Windows sneller te worden als een betere grafische kaart. Controleer eens of de vensters gladjes schuiven en je gemakkelijk kunt scrollen. Zo niet, dan is de driver van de grafische kaart - chip niet juist geïnstalleerd. Prettige vakantie. Alfred

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan