trage PC

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik doe mijn best om je te begrijpen, maar dat lukt nog niet echt. Dat het met Linux sneller werkt is mooi, maar is toch appels met peren vergelijken?
Ik stelde dat wanneer een machine vanaf 0 wordt opgebouwd en er alleen maar een volledige update Windows opstaat en tevens de moederborddrivers, de machine snel moet zijn, althans net zo snel als dat 'ie maar kan zijn vanwege de ingebouwde hardware.

Ik blijf die stelling dan ook aanhangen. Een user die aldus een machine opbouwt kan naar mijn bescheiden mening niet tegen een traag werkende machine aanlopen.

Anders is het natuurlijk als nog niet alle (en juiste!) drivers zijn geïnstalleerd en / of er is een hardwareprobleem, maar dat is dan ook wat ik als voorwaarden noemde.

Laatst bewerkt:
Wat ik wel al heel wat keren meegemaakt heb:

Wanneer een netbook, want daar gaat het over volgens mij, met matige specificaties, na een verse installatie aan het updaten slaat, dan wordt deze inderdaad super traag. Totdat alle updates geinstalleerd zijn. Maar dat kan even duren.....

beste gast0225,

ik heb uw laatste raadgevingen toegepast en de PC loopt weer lekker snel, bedankt

Hoi, mooi dat alles weer is zoals het hoort. :thumb:

Apparaatbeheer vertoont geen apparaten (meer) met uitroeptekens o.i.d.?

Een virusscanner zal op een moderne (lees : snelle) computer niet of nauwelijks merkbare vertraging opleveren. Op een wat oudere machine met slechts 2 giga geheugen kan (ik durf zelfs te stellen zál) een actieve virusscanner merkbare en dus hinderlijke vertraging opleveren. Als jij, zoals je in je startbericht schrijft, alleen maar muziek afspeelt met de machine, dan zou je kunnen overwegen om de internetadapter uit te schakelen in apparaatbeheer zodat er geen online verbindingen (meer) mogelijk zijn. Verwijder vervolgens het antivirusprogramma van de machine. Dat heb je immers niet meer nodig als die machine niet / nooit online gaat. Ik weet met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat jij de snelheidswinst die dat oplevert, gaat merken. Gaat de machine zo nu en dan online, dan kun je in elke fatsoenlijke antivirusscanner, alle functies uitschakelen en indien nodig weer inschakelen, zodat deze wel op je systeem is geïnstalleerd, maar voortdurend in een diepe winterslaap verkeert en dús je systeem niet vertraagt. Alleen niet vergeten alle functies in te schakelen áls je wel een keer online gaat met die machine. ;) :D

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan