Trage reactie - HP 6500 ALL-IN-ONE

Status
Niet open voor verdere reacties.

SjaakVerhoeve

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2007
Berichten
162
Beste lezer,

Sinds kort het ik een HP 6500 printer gekocht en deze aangesloten op een pc met Windows XP. Het printen van deze pc verloopt vlekkeloos en daar ben ik blij mee.

Als ik echter van een laptop met Windows Vista via het (draadloos)netwerk** probeer te printen loop ik tegen het volgende aan:
- Zodra het programma waarmee ik probeer te printen verbinding maakt met de printer, reageert het programma niet meer. Als ik taakbeheer open staat er ''Programma reageert niet''.
- Na +- 10 seconden reageert het programma weer en wordt er geprint.

Niet alleen het traag printen is een probleem, maar ook als er in het programma wordt de pagina layout wordt aangepast krijg ik het hetzelfde probleem te maken. Word reageert niet en het duurt wel 10 seconden voordat ik van staande pagina naar liggende kan veranderen. Dit is volgens mij niet normaal.

** Laptop maakt draadloos verbinding met router --> router via netwerkkabel met computer --> computer via USB kabel met printer.

Iemand dé tip om dit probleem op te lossen?

Vriendelijke groeten,

Sjaak.
 

Bijlagen

  • reageert niet.jpg
    reageert niet.jpg
    72,3 KB · Weergaven: 72
Ik heb vergelijkbare problemen gehad met het printen op deze methode.
De lag die je merkt tijdens het printen komt omdat er data tussen je laptop en je printer wordt uitgewisseld.
Doordat deze data een omslachtige weg moet afleggen duurt het vrij lang voordat alles gereed is om te printen.
De beste oplossing is gewoon een multifunctional printer te kopen met (W)LAN ondersteuning.
Up-to-date drivers voor je printer/netwerkkaart installeren op je laptop helpt ook soms wel.

Het feit dat Word traag reageert is echter een ander probleem. Daar zou je een apart topic voor kunnen maken.
 
Laatst bewerkt:
En als ik de printer nou eens in het netwerk plaats, direct aangesloten op de router kan dit ook helpen??
 
Dit zal zeker helpen om het printen sneller te laten verlopen! Je hebt dan 1 schakel
(de XP PC) ertussenuit gehaald.
Ook hoef je dan niet de XP PC aan te laten staan om te printen, ook heel handig.

Echter denk ik dat het draadloze netwerk ook een bottleneck is.
Wat voor wireless router heb je en hoe is de kwaliteit van de verbinding naar de laptop?
 
Laatst bewerkt:
Sitecom router - Signaalsterkte = uitstekend - Snelheid 54 mb/s.
Lijkt me prima om mee te printen.
Gaming mode enabled, dus het zou volgens mij allemaal vlot moeten verlopen.

Ik heb me allen nog niet verdiept in het aanbrengen van een printer in een netwerk.
 
Het is heel simpel om je printer in een netwerk te hangen: gewoon een UTP kabel (netwerkkabel)
achterin de printer stoppen en deze dan aan de andere kant in de router pluggen et voila.
 
Beste Sjaak,
Ik zie dat je probleem inmiddels opgelost is, maar ik zit met precies hetzelfde :
hp6500 aangesloten op een systeem met XP ( niet draadloos dus ), en de printer wordt gedeeld met 3 andere pc's op het netwerk. Ook hier een trage reactie van de printer. Nou heb ik onlangs wat zitten googlen, en daar las ik dat je de printer moet aansluiten op de pc met het jongste besturingssysteem. En daar zou ( in ieder geval bij mij ) het probleem kunnen zitten ; mijn pc waarop dus de printer is aangesloten, heeft xp en mijn zoon's pc draait onder Vista. Helaas is het voor mij geen optie om dit om te draaien dus zal er mee moeten leren leven ? Misschien heb jij er wat aan ? ( ook al staat de vraag als opgelost )
 
Laatst bewerkt:
Het besturingssysteem van mijn laptop is tegenwoordig 'Windows 7', de printer reageert hier wel snel op. Ik neem zelf dus aan dat het probleem bij 'Windows Vista' ligt.

Toch bedankt voor je reactie.

Als je het probleem wilt oplossen, raad ik aan van Vista over te stappen op 7. Niet alleen je printer probleem is dan opgelost, maar 7 draait ook veel sneller en werkt naar mijn mening makkelijker dan vista.

Gr,

Sjaak
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan