trage start

Status
Niet open voor verdere reacties.

Venne

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Als ik de computer inschakel duurt het bijna 3 minuten voor hij volledig opgestart is.
Ik beschik over een Aspire 1703, met Pentium 4, 2.6GHz, en werk met Windows XP home.
Misschien worden teveel programma's opgestart en/of opgezocht. Er staan 33 processen in taakbeheer; de meeste daarvan met voor mij zeer cryptische namen.

Twee vraagjes: welke zijn de essentiële programma's, en waar kan ik dat lijstje lezen en aanpassen?

Wekelijks controleer ik op spyware.

Er staan 12 programma's naast de klok. Sommige daarvan moeten niet permanent actief zijn. Hoe vermijd ik dat ze automatisch opstarten?

Goede tip, maar zelfs het opstarten van 12 programma's mag m.i. geen 3 minuten duren.

Je kunt de instellingen van elk programma bekijken, en diegene die niet moeten meestarten uitshcakelen.
Anders in de map start / programma's / opstarten kijken wat daar allemaal gebeurd.

(Win XP) Ga naar Start > uitvoeren > type msconfig > tabblad opstarten.
Hier kun je ook dingen wijzigen.

Ik heb enkele programma's waarvan ik zeker weet dat ik ze niet gebruik, zoals 'fax', weggepunt.
Opstarten duurt nog practisch even lang.

Hoe weet ik als leek welke programma's uit de groep 'opstarten' essentieel of nuttig zijn voor een vlotte werking? Zoals gezegd, van de meeste weet ik niet waar het om gaat.

Selecteer ik 'selectief opstarten', dan volgt een zeer vlotte start. Maar is dat de ideale manier van starten?

hier staat ie altijd op selectief, wil zeggen dat ie start waar jij een vinkje hebt laten voor staan, anders start ie de hele reut op, is voor nix nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan