trage starter

Status
Niet open voor verdere reacties.

bobkeizer65

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2005
Berichten
323
Wanneer ik mijn pc heb gestart is het in het begin een berg van irritatie.
Alles wat ik wil opstarten (mail, internet) duurt minuten. Wanneer dan eindelijk mijn mailbox open is duurt het weer lang voor ik een mail kan lezen of verwijderen.
Na verloop van tijd is het dan net of de "prop"in de vaten van de pc is verdwenen en draait hij weer zoals het hoort.
Weet iemand of een pc ergens de eerste 10 minuten mee bezig kan zijn wat ik niet doorheb? Of heb ik een computer die net als ik zelf even wakker moet worden

:(
 
Goedemorgen,

Je zou met msconfig bij opstarten kunnen kijken of er geen onnodige processen wordt opgestart.
En vista is altijd in het begin de hd controleren (het heeft een naam maar die ben ik even kwijt)


Modag
 
Ik heb even gekeken en er stond in ieder geval 5 keer iets in van "my websearch"
Geen idee hoe dat er nou weer in is gekomen maar ik denk dat we allemaal wel weer eens iets op de pc hebben waar we niet om vragen.

Ik ga nu de pc opnieuw opstarten en verder neuzen.

Meer tips zijn welkom :cool:
 
Hoi,

Je kan dat uitzetten he dat websearch.
en gaat het dan wat beter.
Modag
 
Hij is al een tikkie sneller met starten maar nog niet optimaal
Met name windows mail heeft erg veel tijd nodig om op te starten in het begin en dat verbaasd me nogal.
zo'n zwaar programma is het toch ook niet.
Of zou Esset NOD32 lopen te etteren :evil: Is op zich toch een snelle virusscanner
 
Hoi,

Die kan je toch even uitzetten en kijken hoe die dan opstart.

Modag
 
Hoi,

om het te weten zou ik het toch overwegen je kan anders toch even je netwerkkabel eruit halen als je bang ben voor virussen.

Modag
 
Heb het al geprobeerd

ik had er juist een schamende smiley bij gezet omdat ik niet zelf even op dit eenvoudige idee kwam.
Esset NOD32 uit maakte geen verschil

Ik ben nu verder aan het zoeken in de registers en stukje bij beetje wordt het beter.

Ik ga nu de "controle op schijfruimte" uitzetten want ik weet zelf ook wel hoeveel ruimte ik nog heb. Hoeft windows niet voor mij te doen lijkt mij.

Wanneer ik "de ware" oplossing heb gevonden zal ik hem direct plaatsen op dit forum. Ook weer handig voor anderen

:p:thumb:
 
misschien kan het dan ook eens helpen als je je pc scant op spyware aangezien je ook een aantal keren websearch hebt staan.
Dit kan bijvoorbeeld met superantispyware

Het freeware programma glary utilities kan ook wel verbetering brengen

wanneer je al een hele tijd niet meer gedefragementeerd hebt kan dat ook extra snelheid opleveren :thumb:
hier is bijvoorbeeld een hele goeie...
O&O defrag is anders ook helemaal niet slecht;)
maar het defragementeringsprogramma van windows zelf dan zou ik achterwege laten
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

ik dacht dat je het niet aan durfde om je virusscanner uit te zetten jammer dat het niet hielp
maar inderdaad kijk ook even naar spyware zoals jelpot oppert.

Ik blijf volgen.

Modag
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan