trage USB

Status
Niet open voor verdere reacties.

M@rtin

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2000
Berichten
195
hallo allemaal,

ik gebruik een zumo 210 samen met het programma base camp, beide van Garmin
wanneer ik mijn Zumo 210 aansluit op de computer dan krijg ik de melding dat er een trage verbinding is en dat kan gevolgen hebben voor de werking van het apparaat.
en inderdaad de kaarten laden soms erg langzaam.
hoe en waar kan ik zien of mijn USB poorten snel genoeg zijn.
de desktopcomputer draait op windows XP en is vier jaar oud, mijn laptop is twee jaar oud en draait op Vista home basic.
bij allebei krijg ik dezelfde melding.

groet, Martin
 
bij je windows xp computer kan het er misschien wel aan liggen dat je usb 1 hebt en je zumo 210 een usb 2.0 apparaat is

dan krijg je de melding : dit apparaat kan sneller werken

en voor je laptop daar moet haast wel usb 2.0 opzitten als deze maar 2 jaar oud is maar misschien toch niet

als je de naam van je laptop geeft plus type dan zou ik het misschien wel even kunnen opzoeken voor je
 
de melding die ik krijg is als volgt:

Het toestel met City Navigator Europe NT 2012.2 is aangesloten met beperkte snelheid.

Dit kan invloed hebben op de prestaties van Base Camp.


mijn Laptop is een asus van de RP072A series, Pentium T3400

groet, Martin
 
Laatst bewerkt:
was de vraag welk merk laptop en type ik heb een geintje of is er en andere reden dat ik nu niets meer hoor van aloew.

groet, Martin
 
zag je probleem even over het hoofd mijn excuus daarvoor

was ook jarig dus had even andere dingen aan mijn hoofd dan helpen op help mij

ik zal morgen even verder kijken of ik je kan helpen je probleem op te lossen


EDIT :

weetje ook zeker dat dit het type is van je laptop want ik kan hem niet vinden op het internet ?


je zou usb 2.0 ook kunnen herkennen in apparaat beheer, weet niet of dit altijd te zien is maar dan zou er bij je usb als het 2.0 is "ENHANCED" moeten staan
 
Laatst bewerkt:
nog gefeliciteerd met je verjaardag, en het type nummer klopt echt hoor en ook ik kan hem nergens vinden, echt vreemd toch.
op de laptop zit aan elke zijkant twee USB poorten, in totaal dus vier ingangen.
in het apparaatbeheer staan:
Intel(R)ICH9 Family USB Universal Host Controller - 2934
oplopend tot 2939 en vervolgens
USB 2 Enhanced Host controller 293A EN 293c
2 x samengesteld USB apparaat
8 x USB hoofdhub
ik zou dus een 2.0 moeten hebben

groet, Martin
 
ja dat zou inderdaad zo moeten zijn dan

heb je op alle usb poorten van je laptop de zelfde melding als je de zumo210 aansluit ?
 
als je een snelle reactie en meer duidelijkheid wil zou je natuurlijk garmin kunnen contacteren

http://www.garmin.com/nl/support/

zij zullen hier wat meer verstand van hebben dan ik dat heb

je zou ook eerst kunnen kijken of je de zumo 210 kan updaten, en misschien ook het software programma wat je nu gebruikt

het zou kunnen dat dat je probleem oplost

maar ik zou in ieder geval even contact opzoeken met garmin

zij zullen het probleem wel vaker zijn tegen gekomen
 
beetje laat misschien, maar ik gebruik de usb nooit...
Ik zet de updates op een sd kaartje en dit gaat megaveel snellen dat dit usb poortje..
de usb2 driver zit in het servicepakket, dus als je dit erop heb en een niet te oude laptop moet ie draaien...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan