Trage verbinding draadloze router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aribom1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2007
Ik heb een draadloos netwerk geinstaleerd mbv een Netgear 54 mbps wireless router model wgr614 v6. Tot voor kort werkte de hele boel prima maar plotseling komt de verbindingsnelheid niet meer boven de 100kb/s. Normaal, zeker bij verbinding tussen de labtop en de vaste pc, lukte het met 4mb/s en als ik via een newsserver wat oppakte ging dat met gemiddeld 350kb/s.
heeft iemand een tip voor mij waar dit aan zou kunnen liggen? :confused: :confused:

Doe eens een test op www.speedtest.nl om te kijken wat voor snelheid je hebt.
Daarnaast kan het soms voorkomen dat het downloaden ineens een stuk trager is door drukte op het netwerk of op de server.
Hoe lang is het al trager?

probeer eens een ander kanaal en dan bij voorkeur 1, 7 of 13 (dacht ik) , die overlappen elkaar niet

Doe eens een test op www.speedtest.nl om te kijken wat voor snelheid je hebt.
Daarnaast kan het soms voorkomen dat het downloaden ineens een stuk trager is door drukte op het netwerk of op de server.
Hoe lang is het al trager?

tx voor de reactie, maar ik heb mijn probleem niet helemaal duidelijk gesteld.:confused: Het gaat enkel om de draadloze verbinding, Met mijn vaste PC het internet op geeft nog steeds de normale goede snelheid. Enkel met mijn labtop naar de vaste pc of naar het internet gaat zo traag als dikke ....:cool: :cool:

Speedtest vaste PC 400kb/s
Gelijktijdige speedtest Labtop 60kb/s

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan