trage verbinding linksys 54g wrt

• Onderwerp starter Onderwerp starter banjo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

banjo

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2001
hoi, ik heb een nieuwe modem gekocht (linksys 200N) daarachter heb ik mijn oude linksys 54 wrt hangen en ingesteld als accespoint
als ik inlog op de linksys 200N dan heb ik een draadloze verbinding van 26mbps, doe ik dit op het accepoint van de linksys, dan haal ik maar 7mbps terwijl het signaal een volle bak is.
kan ik nog wat anders instellen op de linksys 54g zodat mijn snelheid hoger wordt?
mvg Banjo

Je sluit nu een router op een router aan wat nooit slim is ( tenzij je weet wat je doet en wanneer het nuttig kan zijn ) . De 200N ( zal wel de E2000 zijn ) heeft al een goed draaldoos netwerk, namelijk 802.11n wat vele malen beter is dan wat er in de WRT54G zit. Waarom zou je die WRT54G nog willen gebruiken? Beide gaan elkaar nu waarschijnlijk enorm storen, 2 zenders direct naast elkaar is nooit handig.

inderdaad, het is de E2000, de reden voor de linksys 54g is , dat ik er een buitenantenne op heb zitten die 150m moet overbruggen naar een andere woning (bereik haalt de E2000 lang niet)
mvg Banjo

Ik zou je in dit geval aanraden om die WRT54G dan te vervangen voor een outdoor unit access point zoals de Engenius eoc-1650.
Die kan je dan netjes buiten monteren en richten naar de andere woning. Hier zit al een interne antenne in maar mocht je de huidige externe antenne willen gebruiken dan kan je die ook daarop aansluiten ( wel verloop kabel/connector nodig, antenne aansluiting is rp-sma en geen rp-tnc zoals op de linksys )

dankjewel voor de tip, ik ben er inmiddel sachtergekomen, dat wanneer je het zendvermogen naar beneden draaid, de snelheid omhoog gaat.
ik zend nu met 150mw en dan heb ik een verbinding van zo`n 16mbps, voor mij is dit voldoende.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan