Trage verbinding met nieuwe router.

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarkVisch

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jun 2012
Hey,

Ik heb sinds een paar dagen de Sitecom Wireless Gigabit Dualband Router 450N X 6. Ik heb hem naar mijn gevoel juist ingesteld.
Maar hij is dus zo traag als maar kan. Ook doet het 5G netwerk het niet?! Kan iemand me helpen hoe de settings moeten staan??

alvast bedankt

Heb je alle instellingen van je provider wel goed ingesteld? Zit er misschien een knik in de verbindingskabel?

Hoe bedoel je alle instellingen van de provider goed instellen? Wat er in die wizard gevraagd word? Maar het gekke is is dat je met bekabeling wel snelheden van 60mb/s haalt en met de wifi maar 1mb/s terwijl je minimaal wel 5 hoort te halen.

Ja, 1mbps, maar op welke afstand? En daarbij is 54Mbitps iets anders dan 54MBps. 54Mbitps is hetzelfde als 54/8=6,75MBps (er gaan 8 bits in een byte). En hoe verder je van je router afzit, hoe slechter het signaal (en dus ook de snelheid).

Laatst bewerkt:
Officieel is 1 Mb/s hetzelfde als 1 Mbit/s... een byte wordt namelijk met een hoofdletter B afgekort.
Ook hier ga ik weer even aangeven om QoS pakketplanner uit te zetten op je laptop.

Oke nou ik heb nu maar even ethernet kabel erin gegooid. In ieder geval bedankt voor de reacties maar de 6,25 MBps red ie gewoon met lange na niet. Ik zat torrents te downloaden en hij haalde bij de hoogste de 50kb/s ik heb nu ethernet kabel erin en de laagste is nu 500kb/s en gemiddeld zit het downloaden nu op 1mb/s. Maar de router van 8 jaar oud die nu stuk is haalde ik snelheden vaan 500kb/s gemiddeld dus ik vind het erg vreemd want deze werd aangeprezen als een hele goeie maar volgens mij ben ik gewoon afgezet.
In ieder geval bedankt jongens!

Torrents zijn afhankelijk van het aantal seeders. D.w.z. dat de snelheid kan veranderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan