Trage verbinding...oorzaak bekend...nu de oplossing

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tuffie

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2004
Berichten
66
Hallo,

Ik heb een Experiabox v8 van KPN, een goede glasvezelverbinding en toch een trage WIFI verbinding. Oorzaak weet ik denk ik ook wel...ik heb sinds enkele dagen 3 extra IP-cam's in het netwerk hangen (draadloos!) en een NAS geplaatst om de opnames veilig te stellen. Uiteraard is die NAS bedraad. Alle 3 de cams' hangen aan een repeater. (2 verschillende). Eerst had ik de camera's niet aan een NAS hangen maar sinds een paar dagen dus wel en nu zie ik dat ik, wanneer ik de derde camera erbij doe er twee anderen uitvallen, herstellen, uitvallen, herstellen en uiteindelijk helemaal uitvallen. Zodra ik één loskoppel gaat alles goed. Ook een speedtest is ver beneden de maat wanneer ik de 3 camera's eraan koppel en losgekoppeld zijn de resultaten goed. Natuurlijk draaien er buiten de camera's ook de nodige tablets (2) en telefoons (2) mee en PC's (2) mee. Ik weet het...misschien te veel (op een ander forum werd iemand bijna voor rotte vis uitgemaakt toen hij een soortgelijke vraag stelde, maar kreeg geen antwoord) maar hoe los ik dit op. Kan je de capaciteit opschroeven door een hoger abonnement te nemen maar dat heeft toch te maken met je verbinding tot je modem/router. Ik hoop dat jullie mijn vraag begrijpen anders verduidelijk ik 'm graag.
 
WiFi van de V8 is sowieso waardeloos, zou er lekker een router tussen hangen.
Overigens ruilt KPN hem zo om als je meld dat je wifi niet goed is, de V8 is hopeloos verouderd.
 
Wat geeft de speedtest voor uitslag(en)?

Ter vergelijking: ik heb hier een kale V9 (geen extra router)
bedraad : 512 Mbit
draadloos : 58 Mbit.
 
Laatst bewerkt:
Ja, die (V10) hoopte ik afgelopen 30 juli te krijgen toen mijn abbootje ging lopen bij KPN, maar helaas.
 
Laatst bewerkt:
Belletje aan wagen, ik weet dat de V8 zonder meer omgeruild wordt.
 
Wat geeft de speedtest voor uitslag(en)?

Ter vergelijking: ik heb hier een kale V9 (geen extra router)
bedraad : 512 Mbit
draadloos : 58 Mbit.

Gisteren was het helemaal naadje...dowloadsnelh. 0.51 uploadsnelh. 0.21 maar toen hingen de IPcam's nog in het netwerk. Toen ik er twee had losgekoppeld was het respectievelijk 46.58 en 54.48. De rest (iPads, telefoons en PC's hingen er toen ook nog gewoon in). Het signaal is volgens mij best goed, alleen wat ik er allemaal aan heb hangen maakt het vermoedelijk allemaal teveel.

Deze was van net...Schermafbeelding 2016-03-08 om 16.44.22kopie.png
 
Laatst bewerkt:
Da's maar net iets minder dan ik heb. Beton, kamers, spelen natuurlijk ook een rol, maar zoals Terrarabo al aangaf is het plaatsen van een goeie router wellicht een optie. Een andere optie is het op de manier doen zoals ik het heb gedaan :
ik heb toen ik vorig jaar juli glasvezel kreeg, overal Cat 6 kabels naartoe gelegd en mijn hele opstal is nu dus bekabeld. Het kost idd. even wat moeite en een kleine € 100,--, maar dan héb je ook wat............
 
Dank jullie wel allemaal....(heerlijk om altijd weer op Helpmij terecht te kunnen).
Dat ik nu kan zeggen..."mijn probleem is opgelost" kan ik nog niet zeggen maar dat ligt meer in de mogelijkheden van de router, verbinding en mijn wensen. Ik heb al een paar mogelijkheden geprobeerd...Powerline (maar waar de IP-cams hangen is een verlengkabel dus dat wordt 'm niet) of de rest van de apparatuur (telefoons en tablet) op 5.0 Ghz zetten (maar Experiabox V8 heeft alleen 2.4). Dus wordt het nu...of bekabelen of een router erbij (of vervangen bij KPN).... Ik denk daar nog even over na. In ieder geval allemaal heel erg bedankt voor het meedenken. Het leuke van dit soort "problemen" is dat je er weer zo ontzettend!!!! veel van leert. Dus positief benaderen!

DAAAAAANK!!! :d:d:d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan