Trage verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

adaywalkr

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2006
Hallo lui!!

Ik heb een probleempje met internet, het is namelijk nogal langzaamde laatste tijd.

Toen ik nog ADSL van Casema had ging opeens internet heel traag, alle pagina's in firefox en IE laden heel langzaam. Toen was ik op Orange Family met zo'n Livebox overgestapt, en is het nog steeds heel traag. En volgens mij is het downloaden nog wel op volle snelheid.

Speedtest.nl resultaten:

Download 99.2 KByte/sec (=794 kbps)
Upload 90.1 KByte/sec (=721 kbps)
Connection 25.0 Conn/min
Ping test 23.0 ms
Ik weet niet of dit klopt?

Dus het ligt aan mijn laptop lijkt mij, maar wat zou dat kunnen zijn?

Alvast bedankt :thumb:

Laatst bewerkt:
Speedtest is niet echt een hele betrouwbare meeting. De meeste providers hebben zelf een speedtest pagina en alleen daar krijg je echt goede meetingen.

Handig om te weten is natuurlijk wel abbo je nu hebt, dus welke snelheden je zou moeten krijgen.

Aangezien het probleen nu nog steeds aanwezig is zou ik de PC eens goed onderzoeken op aanwezigheid van Spyware/Virussen.

bijvoorbeeld met www.hitmanpro.nl

Dat staat ook in mijn post maar ik heb Orange Family.

Dit stond op de Orange site

Orange ADSL Family is het snelste ADSL abonnement van Orange.
Snelheid verbinding (maximaal) tot 20 mbit/s / 1024 kbit/s (down/up)

De snelheid die Orange aangeeft is best haalbare en er zijn vele factoren waardoor je dit meestal niet tot op 100% gaat halen. 1 ervan is hoeveel meter je van een centrale zit. Hoe verder je wegzit hoe meer snelheid je verliest maar de waarde die je nog opgeeft zijn wel erg traag inderdaag.

Hoe het je verbinding met het kastje van Orange. Via USB of via netwerkkabel. Kwam op internet tegen dat iemand aangaf dat hij eerst via USB werkte en later de verbinding had gemaakt via netwerkkabel. De snelheid was daarna een stuk sneller.

Start windows xp eens op in de veilige modus met netwerkondersteuning en test het dan eens. Als hij dan wel goed werkt dan ligt het aan een programma wat mee wordt opgestart wat via de veilige modus niet wordt uitgevoerd.

Dit stukje staat op de site van Orange en dan vooral het laaste stukje.
Mijn verbinding is traag, waar kan dat aan liggen?
Er kunnen verschillende oorzaken zijn voor een langzame verbinding. Je kunt een aantal dingen controleren.

staat er spyware op je computer?
Controleer dit door een spyware programma te downloaden en het programma een scan van je computer uit te laten voeren.

heb je file sharing (P2P) programma's geinstalleerd?
Denk aan Bittorrent, Limewire of Kazaa, die kunnen je verbinding ook erg langzaam maken.

heb je onlangs nieuwe software geïnstalleerd?
Deïnstalleer deze software tijdelijk en test of je verbinding weer de oude snelheid heeft.

controleer de bekabeling
Slechte bekabeling kan er ook voor zorgen dat je verbinding langzamer wordt. Loop de kabels na op knikken en slechte stekkers en test de verbinding met een andere kabel als je die in huis hebt.

Via ftp://ftp.orange.nl/pub/test kun je bestanden met verschillende grootte (bijvoorbeeld een .bin-bestand) naar je computer kopiëren om de snelheid te testen. Heb je na deze controles nog steeds een trage verbinding? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Kies een bestand en klik op Save. Het beste kun je een groot bestand nemen. Tijdens het downloaden even het vinkje uitzetten dat het scherm gesloten mag worden als hij klaar is. Als de download klaar is zie je in het kader de gem. snelheid waarmee het gedownload is.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan