Trage Verkenner

Status
Niet open voor verdere reacties.

Het Hof

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 jul 2001
Van de een op de andere dag is de Verkenner voor sommige acties erg traag geworden. Het verwijderen van mappen en/of files duurt soms wel 10 minuten. Wie weet, waar de oorzaak zou kunnen liggen? Ik krijg geen foutmeldingen of iets dergelijks. Wel komt het soms voor, dat als ik een m.i. verwijderde file nog zie staan en weer een delete-opdracht geef ik de mdeling krijg, dat de file in gebruik is.

Geef meer details zoals.

Besturings systeem.
Geheugen

Draai je antivurus en spyware progjes?

Inderdaad, ik ben onvolledig geweest. Ik draai XP met Norton Anti-Virus. Ik heb 512 MB geheugen. Geen actieve spy-progjes.

Jammer, dat p.last er niet meer op terug gekomen is. Het probleem speelt nog steeds. Het wijderen van enkele bestanden kan wel een half uur duren en er is dan enorm veel schijfactiviteit. Ook op het geheugen worden continue aanslagen gepleegd. Het is dus alleen met het verwijderen van files. Copy and paste, renamen etc. gaat allemaal wel snel. Voor het overige is de PC gewoon snel, het probleem zit dus echt uitsluitend in de Verkenner.

Hele goede verwijzing! Of het tot de oplossing leidt, weet ik (nog) niet, maar zodra dat bekend is, laat ik het je weten!

Helaas heeft men mij aldaar tot nu toe niet kunnen helpen. Heeft iemand nog suggesties?

Ik gooi 'm voor de laatste keer nog maar eens omhoog, want het probleem begint steeds omvangrijker te worden. Het deleten van mappen duurt eeuwen. Er is een enorme schijfactiviteit en het interne geheugen loopt steeds terug naar bijna 0. Over het verwijderen van 2 GB aan mappen is die nu inmiddels 4 uur bezig, wat normaal zo gebeurd is. Iemand suggereerde, dat het lag aan mijn dualboot (ME/XP), maar ik vraag me af of dat invloed heeft op het verwijderen van mappen. Het heeft sowieso te maken met het verwijderen van "iets" van de harddisk, want de-installatie van een programma duurt ook veel langer dan normaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan