Trage WIFI verbinding Iphone met WNR3500v2 (Ziggo)

• Onderwerp starter Onderwerp starter 8AR7
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

8AR7

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 sep 2010
Hallo!

Wie kan mij helpen mijn WIFI snelheid in het gareel te krijgen op mijn Iphone? Ik ben onlangs overgestapt van Online naar Ziggo en heb een alles-in-1 pakket besteld, inclusief een premium router Netgear WNR3500v2 voor het draadloos gebeuren. Ik heb succesvol aangesloten (ik weet, het klinkt als een missie, maar dat was het ook wel ;-)

- Desktop bedraad via ethernet
- 2 laptops via draadloze verbinding (eentje via netwerkkaart, andere via de meegeleverde dongel)
- xbox360 via draadloze verbinding
- 2 Iphones via WIFI (die van mezelf en die van m'n vriendin)

Het werkt allemaal en wel en volgens mij op de juiste snelheid ook nog..op de Iphone na dan. De WIFI verbinding is gewoon niet vooruit te branden. Iemand advies wat ik hieraan kan doen? Wifi via Online (livebox) ging als een raket (echter de rest van alle verbindingen niet vandaar de overstap) maar nu maakt ie meteen verbinding echter de snelheid is niet naar behoren.

Alvast bedankt voor enige reacties! :thumb:
8AR7

Het zou aan een paar dingen kunnen liggen, je internet is bij ziggo gewoon supersloom, wat ik niet denk, of de router werkt niet goed of werkt gewoon niet goed met je iphone. Als je de huidige router zou vervangen door de livebox zou volgens mij het internet gewoon weer snel moeten zijn.

mvg
Corstian

Het zou aan een paar dingen kunnen liggen, je internet is bij ziggo gewoon supersloom,

mvg
Corstian

het internet bij ziggo is gewoon op de juiste snelheid, je krijgt waarvoor je betaalt.

@TS is de wifi verbinding overal zo slecht?

Bedankt voor jullie reacties dusver. Beide iphones hebben trage wifi verbinding. Ik heb een 20mbit abonnement bij Ziggo, downloadsnelheid via de pc en laptops is prima. Ik merk alleen de traagheid bij de iphones, alsof de wifi verbinding ergens door "geknepen/ vertraagd wordt. Dit is tevens het geval als ik geen internet gebruik en dus enkel met de iphones bezig ben.

Bedankt voor jullie reacties dusver. Beide iphones hebben trage wifi verbinding. Ik heb een 20mbit abonnement bij Ziggo, downloadsnelheid via de pc en laptops is prima. Ik merk alleen de traagheid bij de iphones, alsof de wifi verbinding ergens door "geknepen/ vertraagd wordt. Dit is tevens het geval als ik geen internet gebruik en dus enkel met de iphones bezig ben.

en mijn vraag?? :d

is de wifi verbinding overal zo slecht? > als in overal door het huis :), en bij andere?

Dat heb ik inderdaad eerlijk gezegd nog niet geprobeerd. Ik zal eens vanaf verschillende locaties in huis (niet dat het huis zo groot is) eens YouTube filmpje proberen te streamen, kijken of het overal zo erg is als in de huiskamer. Kom ik straks tot de conclusie dat het beste bereik op de badkamer is bijvoorbeeld...heb ik wat aan we zullen zien. Bedankt zover!

Nou. Intussen door het huis gerend en op verschillende plaatsen wifi getest. Ik heb het maar even "groots" aangepakt: op iedere plaats wifi op de Iphone even uitgeschakeld om vervolgens weer aan te zetten zodoende de iphone zich op iedere plaats opnieuw moet aanmelden :rolleyes: En wat blijkt is dat de wifi connectie nog wel eens wil veranderen op een en dezelfde plaats. Had ik eerst trage verbinding met wifi, 5 minuutjes wachten en het was snel. Naar een andere plaats in het huis gegaan (trap omhoog bijvoorbeeld en in slaapkamer staan), was het weer even wat minder en daarna ook weer prima.

Kortom, geen touw aan vast te knopen lijkt het :d Router staat naast modem in meterkast, een centrale plaats in het huis. Met mijn draadloos internet richting de laptops heb ik deze pieken en dalen in de connectie niet (althans, nog niet hoeven te ervaren).

Wellicht het checken waard; een vriend van mij heeft de IPhone 4 (ikzelf de 3GS). Wellicht is de wifi connectie met dit nieuwe model verbeterd?

mmm echt lastig ja :P

kan je inderdaad eens een andere iphone proberen of het hetzelfde blijft.

en kan je er ook een van de 3gs proberen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan