Trage WiFi

Status
Niet open voor verdere reacties.

wouter15

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2014
Beste allemaal,

Ik heb een LG Optimus L9 en sinds enkele dagen heb ik opeens een hele langzame WiFi verbinding. De verbinding is nog altijd hetzelfde als altijd en vorige week was de WiFi nog gewoon zo snel als ik gewend was.

Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Groeten,

Wouter

PS: Wat misschien van belang kan zijn:
*Android versie: 4.1.2.

Al geprobeerd je wifi router op een nader kanaal te zetten.
met het volgende programma kun je vanaf een pc kijken welke kanalen er het minst bezet zijn.
http://www.nirsoft.net/utils/wifiinfoview.zip

Probeer een kanaal te vinden (1-13) wat minimaal 2 verwijderd is vanaf de andere in gebruik zijnde kanalen.
Als dus de kanalen 1, 2, 3, 5, 9, 12,13 bezet zijn kies dan kanaal 7.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Ik welke kolom moet ik dan eigenlijk kijken? En hoe kan ik het kanaal aanpassen op mijn mobiel?

Kolom: Channel
Je moet de aanpassing in je router doen en niet in je telefoon.
Je telefoon pakt vanzelf het kanaal waarop je wifi router staat ingesteld

Groeten Marcel

Waar kan ik dan de aanpassing doen? En moet dat ook gebeuren als de WiFi via mijn laptop via dezelfde verbinding wel goed is?

Als de wifi via je laptop wel ok is dan lijkt het me sterk dat de oorzaak het kanaalnummer is.

Al geprobeerd je router voor 30 seconden uit te zetten vervolgens weer in te schakelen?

Groeten Marcel

Ik kwam er net achter dat als ik bij instelling kijk, dat er geen IP adres beschikbaar is. Weet iemand hoe ik weer kan beschikken over een IP adres voor de WiFi verbinding? Dat kan misschien wel de boosdoener in dit hele probleem zijn.

Staat DHCP ingeschakeld als je daar kijkt waar je geen IP adres zag?
Dit moet namelijk aan staan.

Daarna als het nog niet werkt zou ik eens in je router kijken of DHCP ingeschakeld staat.
IP adres zou die moeten ontvangen van van je router.

Groeten Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan