Trager internet dan zou moeten

Status
Niet open voor verdere reacties.

stijn89

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2007
Hallo,

Ik heb nu reeds een jaar of 2 Adsl, en het zit met router over 4 pc's gespreid.
Maar het internet heeft bijlange na niet de snelheid die het hoort te hebben. Vroeger heb
ik me er niet zo aan geërgerd, maar nu ik meer en meer online speel en download, is het best irritant.

Als ik een speedtest doe kom ik als resultaat:

download = 812 kb/s
upload = 219 kb/s

maar hier kom ik lang niet aan als ik ee bestand wil binnenhalen, dan haal ik maximum 120kb/s, in het begin, waarna het nog afneemt naarmate de download vorderd.

Het maakt ook niet uit of 1 pc of alle pc's aanstaan, dit blijft gwn de maximum.
Ik heb echt al vanalles geprobeerd maar kan het gewoon niet vinden :(

Hebben jullie soms raad?

Wat voor router heb je?
Maakt je draadloos of met draad verbinding met de router?

Is het op 1 site waar je problemen hebt of op meerdere plaatsen?

Het is zo een modem en router in 1, naam weet k niet, kan het boekje noch de doos vinden momenteel, maar die liggen hier wel ergens.

Het is op alle sites, maar een website openen gaat redelijk vlot, maar de downloadsnelheden zijn erbarmelijk. Een constante snelheid zal nooit boven de 110-120 liggen, terwijl als ik begin te downloaden, de snelheid voor 2 sec 400 + geeft, en daarna naar 200 gaat, en dan gewoon verder blijft dalen

edit: het is trouwens met draad

Je hebt kans dat je router aan het "vollopen" is.
Geef hem anders eens een reset.

heb ik al heel veel gedaan, maar niks helpt gewoon. Het is echt een heeeel raar probleem. op een ander forum konde ze ook niks bedenken.

En het probleem is dat ik niet de modem apart kan testen op 1 pc want het is zo een modem/router ding in één.

Waar download je mee?

Want in bijvoorbeeld Utorrent kan je instellen hoeveel je max kan uppen en downen.

Misschien dat je gewoon een instelling verkeerd hebt staan als je gebruik maakt van dit of een soortgelijk programma.

nee het is ook als ik download gewoon vanuit internet explorer.

Maar waar ik ook al aan gedacht heb is dat die router de max snelheid vast insteld op een bepaalde waarde, en dat op de 4 computers.

Dus met als resultaat dat iedereen altijd 110 kb heeft, ook als andere pc uitstaat.
Maar dan zou ik in de router config een optie moeten vinden om dit uit te zetten zodat je wel maximum snelheid krijgt, maar ik zou niet weten wat voor optie dat is?

2 sec haal ik 370kb/s
daarna zakt het onmiddelijk naar 126 en daarna blijft het zakken tot rond de 100 :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan