Trager kan niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hennepen

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2001
Hallo allemaal,

Echt trager kan het niet.

Ik heb een nieuw notebook en daarop WinXP Prof. geinstalleerd. Wireless geinstalleerd en ook kontakt met mijn speedtouch 580 gekregen, alleen zo ontzettend traag dat ik er wel bij kan ontbijten en lunchen.

Status van draadloze verbinding geeft aan snelheid 54.0 Mps en signaalsterkte uitstekend.

Wat is er fout gegaan. Wie o wie wil mij helpen?

Groetjes

Hoi,

Dank voor je antwoord, maar het is niet mogelijk daar ik nog niet met internet verbonden geweest ben.

Nog een idee?

Hoi,

Ik heb gewoon internet op mijn computer en ook op een andere, maar deze geeft alleen aan dat hij een goede snelheid heeft en exelent verbonden. Waarom doet hij het niet dan?

Dank jewel

Staan je instellingen goed?
Dat wil zeggen onder de eigenschappen je netwerkkaart de:
** DNS server.
** Gateway.
** Subnetmasker adressen.

Even een tussenstap:Wat is de performance als je met netwerkkabel werkt ?

Hallo allebei,

Sorry dat ik nu pas antwoord, maar ik moest weg, vandaar!

Dank voor jullie antwoord.

Wat er nu gebeurd is, is mij een raadsel.

Toen ik terugkwam heb ik op mijn computer jullie berichten gelezen en ik dacht laat ik het notebook maar weer eens opstarten zodat ik alle gegevens aan jullie kon doorgeven.

Echt weer ( natuurlijk geen internetverbinding. Geloof het of niet, maar ik ben dit bericht aan het typen en waarempel, op het notebook verschijnt plots MSN. Hier begrijp ik dus helemaal niets van.

Misschien dat jullie er een verklaring voor hebben?

Ik dank jullie hartelijk, maar wie weet kom ik nog terug daar ik er niet in geloof dat het zo blijft>
Bedankt voor de hulp en hartelijke groeten,

Hennepen

Is je notebook al toegevoegd aan de ACL (access control list) van de speedtouch 580?

Als dat niet zo is kan het flink duren voordat de draadloze verbinding werkt. (En dat gebeurd weer opnieuw nadat de speedtouch uit is geweest of als je een tijd geen contact hebt gemaakt.)

Toevoegen gaat zo:
Log in via http://10.0.0.138 (<- of klik de link)
klik in het linker menu op wireless
(aan de rechter kant onder associated stations vindt je de gegevens van je notebook: naam & mac adres)
klik rechts op security
en daaronder op acces control
(hier staat je andere computer waarschijnlijk al onder)
klik onderaan op new en voeg je notebook toe
klik onderaan op apply en
boven het linker menu op save all

Wireless contact maken gaat vanaf dan snel omdat de 580 je notebook kent.

Vr.Gr. Egel.

Dag mijnheer Egel,

Wat erg aardig dat u alsnog een antwoord geef.

Ik heb uw advies uiteraard opgevolgd, maar het is nog steeds hetzelfde.

Het verbindingsbeeldje rechts onderin het scherm zal ik maar zeggen, geeft aan dat het verbonden is met mijn speedtouch en dat de signaalsterkte uitstekend is met 54Mbps en toch gaat het zo erg traag, het is echt heel triest.
Dan valt de verbinding weer naar 2 Mbps en ik kom helemaal niet meer het internet op.
Ik ben al zolang bezig dat het onderhand vervelend wordt, maar misschien heeft u nog een oplossing?
Ik ben erg benieuwd en wacht af.

Met vriendelijke groet,

Hennepen

Als er eenmaal contact is gelegd met de speedtouch zou internet het ook moeten doen, 2 Mbps is daar nog steeds ruim genoeg voor. Mijn 'oplossing' was voor als het tot stand brengen van de verbinding met de speedtouch erg lang duurt. Maar dat gaat dus wel goed.

Komt het voor dat het lichtje van de wireless op de speedtouch knippert als er geen computer mee verbonden is? Misschien stoort het dan door een andere wireless in de buurt. Dat is op te lossen door de speedtouch op automatische kanaalkeuze in te stellen:

log in via http://10.0.0.138
wireless klikken links
access point settings rechts
en dan bij channel selection: auto kiezen.
apply & save all zoals eerder.

Bovenstaande kan zowiezo geen kwaad, maar internet zou het dan ook al moeten doen dan als je dichtbij de speedtouch bent. Of als je verbinding maakt met een netwerkkabel tussen de latop en de speedtouch.

Branden de lampjes van het verbindingsicoontje veel of constant? Dan is er verkeer met het internet. Het icoontje dubbelklikken geeft de verbinding weer met extra informatie. Zijn het wel twee computerschermpjes die daar staan?

Zoiets kan een spyware probleem zijn. Maar misschien is de antivirus flink aan het updaten en/of de windows update. Die laatste twee zijn wel waarschijnlijk als de laptop net nieuw is.

Er zit toch wel een antivirusprogramma op?

Vriendelijke groet, Egel.

Dag mijnheer,

Egel,

Wederom hartelijk dank voor uw advies.
Inmiddels heb ik een usb wireless adaptor ingestopt en zie daar...Als een speer. Hoe is het mogelijk!!!
Nog geen 60 centimeter van de speedtouch af en de wirelesslan adaptor in het notebook doet het niet.

Wat ik daar aan moet doen weet ik niet, maar ik denk dat ik de fabrikant zal moeten mailen of anderszins moet inlichten.
Maak u geen zorgen daar ik wel een antivrirus-prog. heb geinstallerd hoor.

Nogmaals hartelijk dank en ik denk dat ik maar weer de vraag als opgelost moet weergeven.

Fijne avond nog.

De usb modem 120g, werkt vaak met een eigen programma dat geinstalleerd wordt via de cd-rom van kpn. Het verbindingsicoontje daarvan bestaat uit een aantal vertikale groene streepjes.

Maar dat programma is weer niet bedoeld voor een andere, ingebouwde, wireless lan adaptor.

Mogelijk is er voor de ingebouwde adaptor al een programma geinstalleerd op de computer dat te vinden is via start > alle programma's.

Succes in ieder geval! :)

Egel.

Hallo Mijnheer Egel,

Gelukkig weet ik wat u bedoeld en het is dus gelukt met een usb wireless adaptor van Sitecom daar ik die nog had liggen en ik heb de andere insiteadaptor uitgeschakeld en ook de software, dus vandaar dat daarom dit zo goed werkt nu, maar ik blijf het een nulpunt vinden. Morgen zal ik kontakt opnemen met de verkoper van het notebook. Dit is echt geen goedkoop notebook hoor, dus voor mij moet het gewoon werken.

Nogmaals dank en slaap lekker.
Groetjes Hennepen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan