Trager, traagger, traaaggger, slaap

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertkap

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2002
Initieel gaat alles goed. In de loop van het proces blijven programma's "hangen". Er is nauwelijks CPU, behalve idle CPU time. Er lopen 28 processen. Er zijn geen virussen cq spyware aanwezig. Dit is gecontroleerd met MS, AdAware, Spybot en XoftSpy, dan wel Norton. De schijf is en wordt regelmatig gedefragmenteerd met Diskkeeper. Persoonlijk krijg ik de indruk dat een internet gerelateerde activiteit de zaak verknalt, maar wanneer het probleem optreedt, ben ik niet aan het internetten, alhoewel ik wel een kabel internetverbinding heb, dus contact is er (meestal) in ieder geval via MSN. Explorer en SVCHOST vreten de meeste memory. Maar van svchost heb ik 5 verschijningen en wat nu de meeste ruimte inpikkende variant aanroept, weet ik niet.

Gaarne advies en raad. :thumb:

Fysiek geheugen: 511 MB, waarvan nu 55% in gebruik
Wisselbestand: 1248 MB, waarvan 20% in gebruik
Virtueel geheugen: 1759 MB, waarvan 30% in gebruik

Harde schijf 115GB, waarvan 32% in gebruik.

cpu snelheid? als het een p4 3,0 ghz is, dan heb je ongeveer exact dezelfde comp als mijn pa:p(die ook niet goed is:( geeft constant foutmeldingen: heb het gevoel dat moederbord kapot is)

Als je ctrl alt del doet en je kijkt dan welke processen hoeveel cap wegnemen zie je dan ook iets merkwaardigs ?

Eén van de 5 verschijningen van SVCHOST.EXE gebruikt veel meer memory dan de overige 4. Ik heb geen idee waar ik het met svchost bij moet gaan zoeken.

rond de 10.000 Kb, terwijl de overige 4 tussen de 2.000 en 2.500 zitten.

"Svchost.exe" (Generic Host Process for Win32 Services) is an integral part of Windows OS. It cannot be stopped or restarted manually. It manages 32-bit DLLs and other services. At startup, Svchost.exe checks the services portion of the registry to construct a list of services that it needs to load. In normal conditions multiple instances of Svchost.exe run at the same time. Each Svchost.exe session can contain a grouping of services, so that separate services can be run depending on how and where Svchost.exe is started. This allows for better control and debugging. More info More info

Note: The svchost.exe file is located in the c:\windows\System32 folder. In other cases, svchost.exe is a virus, spyware, trojan or worm! Check this with Security Task Manager.

dus kijk eens wat de locatie van het bestandje is.

Eén occurance van svchost komt voor in Windows\System32 voor en één occurance in Windows\ServicePackFiles\I386. Maar bij de laatste verwacht ik geen problemen.

Geplaatst door gertkap
rond de 10.000 Kb, terwijl de overige 4 tussen de 2.000 en 2.500 zitten.
Dat is niet veel hoor. dat is 10mb. Ik heb er 6 svchost samen ongeveer 8mb

Als ik jou was zou ik even een hijack log aanmaken en op ASO plaatsen.

Fonz

Dank u. Terugkerend naar de core van het probleem: wat kan er voor zorgen dat programma's niet of bijna niet meer uitgevoerd worden terwijl er geen cpu activiteiten worden gemeten, behalve idle cpu.

aj het is een goede tip maar de vraagsteller begrijpt waarschijnlijk gewoon niet waarom hij moet zoeken naar spyware.
Het is heel simpel spyware kan ervoor zorgen dat je pc vertraagt.
Met zo een hjack log kan je zien of spyware hebt

Inderdaad, met grote regelmaat (eens per drie dagen) laat ik random een van mijn anti spyware programma's mijn pc doorzoeken. Als er vertragingen in de pc zitten is dat het eerste waar ik naar zoek. Eergisteren heb ik AdAware gebruikt. Geen spyware. Gisteren weer twee keer moeten restarten, dus Microsoft ingezet: geen spyware. andaag één keer moeten rebooten; Spybot ingezet: geen spyware. Na het advies van de hijack log meteen deze gedraaid: geen afwijkingen gevonden. In arremoei maar de XoftSpy opgejaagd en wonder boven wonder deze vond Fivsec (?). Na scan deze verwijderd. Heb Norton opgestart voor een scan. Zal straks nog eens rebooten en kijken of die terug gekomen is. Men kan dan wel gelijk hebben, maar als je twee cq drie tools inzet en niks wordt gevonden, mag je toch langzaam gaan denken dat er iets anders aan de hand is. Ik vind mezelf af en toe een sul dat ik 5 (VIJF) anti spyware tools moet inzetten, maar blijkbaar is het nodig. :thumb:

Ik geloof dat het tegenwoordig met die hijacklogs zo gesteld is dat men meer vind dan spyware alleen, vandaar.
Ik geloof ook, dat er af en toe ten onrechte, de oorzaak alleen bij spyware wordt gezocht.
Dus m.i. kan het nooit geen kwaad om het even te laten controleren. De schakelt zo een aantal oorzaken uit.
En Gertkap, het is triest maar waar, sommige anti spyware programma's vinden niet alles, vandaar dat er ook wordt geadviseerd om met een combinatie te werken, zoals Ad-aware en S&D, met als extra slot op de deur Spywareblaster. Zelf gebruik ik, zolang het gratis is, ook nog de tool van MS zelf.
Het zou niet kunnen en mogen al die rommel op het www, maar in principe ben je natuurlijk zelf verantwoordelijk voor je surfgedrag en is het raadzaam goed op te letten waar je terecht komt.

Succes,
Fonz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan