TransferSpreadsheet vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

rebirth

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2008
Hallo,

Momenteel maak ik gebruik van

Code:
    strTemp = "G:\\opvolging" '
    DoCmd.TransferSpreadsheet acExport, acSpreadsheetTypeExcel9, "qry", strTemp & ".xls", True

Hiermee krijg ik een excel bestandje. Maar het vreemde/vervelende in dat bestandje is dat alle tekst in iedere cel voorafgegaan is door een '
Hierdoor maakt het de verdere verwerking van dit bestandje zo goed als onmogelijk. Is er een manier om deze ' niet te krijgen?
(Ter info: de te exporteren qry bestaat uit zowel tekst, numerieke, memo als datumvelden)

Heb je de query al via <Extra>, <Office koppelingen>, <Analyseren met Excel> geopend? En wat was dan het resultaat?

De code van mijn eerste post hangt wel vast aan een knop, dus ik weet niet of datgene dat je net voorstelde dan ook kan. In ieder geval, ik heb het eens proberen te doen, en kreeg de volgende boodschap:

De uitvoergegevens kunnen vanuit Microsoft Office Access niet worden opgeslagen in het bestand dat u hebt geselecteerd.

Deze melding lijkt me enigszins logisch, aangezien ik ook nergens een bestand selecteerde. De query is immers een gewone selectiequery.

Met <Analyseren met Excel> kun je een selectiequery doorgaans gewoon exporteren naar Excel, net als je dat met een tabel ook zou doen.
Als je daar al problemen mee hebt, dan ligt er een probleem in de query.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan