transparant plaatje

Status
Niet open voor verdere reacties.

lollige

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2005
Berichten
951
Als ik een plaatje importeer naar flash (bmp) en hij heeft een witte achtergrond, hoe maak ik dat dan transparant???
 
Ik geloof dat het zo kan, zo uit m'n hoofd:
Selecteer de afbeelding, druk op CTRL+B, daarmee 'breek' je het plaatje, en vervolgens klik je het gebied aan wat je wil verwijderen, en drukt op delete. hiermee verwijder je het witte deel, en wat er niet is, zul je ook niet zien.
 
jammer dat ik daarmee niet makkelijk in de randjes kan komen, omdat ik het niet per kleur kan selecteeren, maar het persee moet per vlak... rechthoekig...
toch bedankt, ik ben weer een stuk verder!!!
 
lollige zei:
Als ik een plaatje importeer naar flash (bmp) en hij heeft een witte achtergrond, hoe maak ik dat dan transparant???

Een .bmp is nooit transparant. Je zal dit moeten doen via PS of PSP en dan een transparante .gif file maken.
 
lollige zei:
jammer dat ik daarmee niet makkelijk in de randjes kan komen, omdat ik het niet per kleur kan selecteeren, maar het persee moet per vlak... rechthoekig...
toch bedankt, ik ben weer een stuk verder!!!
da's niet waar...
als je met het (linker)zwarte pijltje op je afbeelding klikt, selecteer je alle aangrenzende pixels met die kleur. ;)
 
ik heb het nog een keer geprobeert, echt niet. iniedergeval niet met mijn flash mx. Photoshop heb ik niet. zijn er nog andere (gratis) programma's te downloaden via internet waarmee ik dat ook makkelijk kan doen zonder kleur verlies?? van mijn GIMP snap ik namelijk ook niks :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan