Transparant tabbesturingselement

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanneketoen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 feb 2009
Ik wil op een formulier met bijvoorbeeld een zwarte achtergrondkleur een tabbesturingselement plaatsen met een transparante achtergrondstijl, zodat dit element zwart lijkt. Helaas wordt het tabbesturingselement niet transparant. Ooit heb ik een formulier gemaakt waarbij dat wel gelukt is, dus het moet mogelijk zijn. De Accessversie die ik gebruik is 2003.
Is er iemand die een oplossing weet?

Ooit heb ik een formulier gemaakt waarbij dat wel gelukt is

Kan het zijn dat je dat gemaakt hebt in een oudere versie van Access bv XP of 2000.

Toen wij overstapte van Access XP naar Access 2003, constateerden wij dat het tabbesturingselement in versie 2003 anders reageerde dan in versie XP.

mvg
Charles

Ik gebruik Office 2003. Het zou kunnen zijn dat het formulier waarbij het wel lukte gemaakt is met Office 2000, maar dat weet ik niet meer.

Laatst bewerkt:
Ik kan het helaas niet controleren, aangezien ik geen Access XP meer heb.

to Fake or not to Fake

Leg een zwart label control over de tabs zodat die onzichtbaar worden. Natuurlijk alleen het bovenste gedeelte. Daarna kan je transparante Labels daar weer overheen leggen om het tabcontrol te simuleren en met het klik event van je label het tabcontrol aansturen.

Enjoy!

Ik ben maar een simpele doe-het-zelver en dit gaat mij boven mijn pet. Zo langzamerhand ben ik er achter gekomen dat in Access 2003 geen ondoorzichtig tabbesturingselement is in te stellen via de eigenschappen. Ik ga het wel op een andere manier oplossen.
Bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan