Transparante link kleur

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hovawart

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2004
Hallo,

Google en de div forums helpen mij tot nu toe niet echt vooruit....

Wat ik wil ? De kleur verwijderen indien een weblink bezocht is.

Het is de bedoeling dat indien de weblink reeds gevolgd is, de kleur van de link niet veanderd. Eigenlijk wil helemaal van die link kleuren af ( zowel active, visted & Hover ) dus alles transparant. De diverse links, op 1 pagina, staan namelijk iedere op een andere background kleur. Nu steken diversen links ernorm af tegen de achtergrond.
Moet ik nu elke links de kleuren appart benoemen ??
Het zou mooi zijn als dit met een algemene HTML code zou kunnen.
Is dat mogelijk ??

Ik weet niet goed wat je met 'transparant' bedoelt, maar de kleuren van je links aanpassen kan je met CSS klikje
Kijk naar link, visited, active en hover.

Om de onderlijning van een link te verwijderen, kan je in die CSS gebruik maken van de eigenschap text-decoration met de waarde none.

--Johan

De ene link op de pagina staat op een grijze achtergrond. Een andere link ( afbeelding ) staat op een groene achtergrond.

Nu kan ik wel de active, hover e.d. opmaken voor de ene link, maar voor die andere link ziet die opmaak er dan weer niet mooi uit.

Nu hoopte ik dat er een "kleur" transparant is of iets als color = "none" bestaand, zodat dat beide links toch netjes in de verschillende achtergronden opgaan.

Een transparante kleur bestaat niet echt. In dat geval zou je de links een class kunnen meegeven, om zo verschillende stijlen toe te voegen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan