• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Transponeren en herhalen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

enibas80

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2007
Hallo,

Ben na lang zelf puzzelen en handmatig aanrommelen toch maar even op Google gaan zoeken en kwam op dit forum terecht. Ik hoop dat iemand mij kan helpen :thumb:

Voor een studie op het werk (ziekenhuis laboratorium) moeten we bepaalde waarden analyseren. De gegevens krijgen we in een vast formaat in Excel. Alles staat onder elkaar in een aantal kolommen.
Met een formule kan ik nu transponeren naar een ander tabblad.
Daarbij lukt het mij alleen om enkele rijen te kopieren terwijl de opdracht zich zou moeten herhalen om de x aantal rijen.

Ik heb een voorbeeld bestand bijgevoegd.
Aan de hand daarvan wil ik het volgende doen:
Op blad "basis" B2 t/m B4 kopieren/transponeren naar blad "resultaten" in A1 t/m C1.
Op blad "basis" C6 t/m C42 kopieren/transponeren naar blad "resultaten" in D1 t/m AM1.

Bovenstaande zou dan herhaald moeten worden tot het einde van het bestand. De afstand tussen de verschillende te transponeren data is altijd hetzelfde (43 rijen).

Als iemand mij hierbij kan helpen dan scheelt dat ontzettend veel tijd. Een macro zou helemaal geweldig zijn :D !

Bijlagen

Heb nu niet echt de tijd om de exacte functie op te schrijven, maar met de VERSCHUIVING functie moet het lukken (gezien de gelijkmatige structuur van de gegevens op het eerste blad)

Wigi

Toch nog effe tijd gevonden :D

Zet dit in A1:

=VERSCHUIVING(Basis!$B$2;43*(RIJ()-1)+KOLOM()-1; )

En dit in D1:

=VERSCHUIVING(Basis!$C$6;43*(RIJ()-1)+KOLOM()-4; )

En dan maar doortrekken :thumb:

Wigi

Hoi,
hartstikke bedankt voor de snelle hulp!!!
Het werkt fantastisch en ben er vandaag gelijk mee aan de slag gegaan.
Dank je wel,
groetjes,

Sabine

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan