• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Transponeren in het kwadraat

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heijntje

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2009
Goedemiddag,

Ik wil graag twee sheets met elkaar vergelijken. [Naam]+[datum] kunnen als unieke ID samengevoegd worden. Die komen in beide sheets overeen. Transponeren werkt helaas niet, dus ik moet het anders oplossen. :o
Ik heb al verschillende formules hier op los gelaten, maar krijg helaas nog geen voldoende resultaat. Kan iemand mijn helpen om dit probleem via formules (en niet via VBA) op te lossen?

In Sheet 1 staat alle data per [naam]+[datum] weergeven per item in een aparte regel. In mijn controlebestand (Sheet 2) staat dezelfde data met alle items op één regel, gesorteerd op [naam]+[datum].

Nu wil ik de data van Sheet 1 in dezelfde volgorde/rangschikking als Sheet 2 zetten. De items moeten dus opnieuw gerangschikt worden per [naam]+[datum], zodat alle items op 1 regel komen.
Vervolgens kan ik handmatig een sortering maken om de input en het controlebestand te vergelijken.

Alvast heel erg bedankt!

Vriendelijke groeten,

Maarten Heijn

Bijlagen

Ik had overigens zelf één en ander geexperimenteerd met deze functie:

=INDEX(Sheet1!E:J;ALS($B$1=VERT.ZOEKEN(A2;Sheet1!E:I;5;ONWAAR);VERGELIJKEN(A2;Sheet1!E:E;0);0);6)

Werkte wel, maar enkel voor de eerste waarde....

Hoi Wher,
Dankjewel voor je enorm snelle reactie. Het lijkt inderdaad wel op het resultaat wat ik zou willen hebben. Echter zie ik er nog een stap tussen.
Ik wil graag de data van Sheet 1 kopieren naar een nieuw tabblad, waarin de juiste rangschikking is opgenomen. Het mooiste zou zijn om de functie te kunnen kopieren naar de onderliggende cellen.

De uiteindelijke vergelijking, zoals nu is aangegeven in "Sheet 1 met 2" doe ik handmatig. (Klinkt omslachtig, maar hoe minder formules, hoe beter. :))

Groeten Maarten

Kun je via een voorbeeld duidelijk maken wat je met "juiste rangschikking" bedoelt?

Beste Wher,
Het gaat er mij om dat de data in Sheet 1 dusdanig getransponeerd wordt dat ik per datum+naam op slechts één regel staat. De andere items (uren, km's, vergoeding, etc. ) komen in die regel te staan.
De data van Sheet 1 (Input) mag op een nieuwe sheet worden weergegeven.
Groeten Maarten

Bijlagen

Niet de eenvoudigste formules inderdaad! Dat is ook de reden dat ik mijn vraag hier heb uitgezet. ;)
Hartelijk dank voor de moeite die je hebt genomen om hiernaar te kijken!!
Ik ga er nu eens goed mee aan de slag, kijken of ik de formules kan reproduceren.

Groeten Maarten Heijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan