• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Transponeren "per groep"

• Onderwerp starter Onderwerp starter chob
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

chob

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 mei 2007
Vandaag kennis gemaakt met zowel helpmij.nl als de functie transponeren. Gelukkug beide leren kennen want het transponeren op mezelf lukt me niet vandaar dat ik een hulplijn wil gebruiken :D . Het volgende ik heb honderden records in Excel als volgt (wilde een .xls bestand in de bijlage doen maar kreeg continu foutmelding vandaar zo even):

naam
adres
tel
email

naam
adres
tel
email
divers

naam
adres
tel
email

naam
adres
tel
email
divers

naam
adres
tel
email

naam
adres
tel
email

Nu wil ik deze allemaal (per "groep" dus) achter elkaar in rijen zonder dat er lege regels tussen zitten. Met transponeren lukt dit maar dan 1 voor 1 en dat werkt niet als je er veel moet doen. Selecteer ik ze tegelijkertijd dan zet hij alles in 1 rij=ook geen oplossing. Extra moeilijkheid, niet alle "groepjes data" zijn gelijk, de meeste zijn naam, adres, tel, email maar bij een enkeling ook nog website én soms zit er 1 regel tussen en soms 2. Valt dit alles af te dekken in een formule / VBA code. Ik noem deze twee omdat ik daar al veel over gelezen heb hier maar ik heb geen flauw idee hoe je dus een formule/vba code toepast. Dus ook graag hier een beknopte uitleg over. Bij voorbaat dank.:thumb:
ps ASAP utilities heb ik ook al geprobeerd maar ook daar zie ik geen oplossing, of ik kijk er dus overheen

Laatst bewerkt:
chob,

Gelukkig was ik nog aan het lezen. :)

Ik heb een macro voor u geschreven, kijk maar.
Er moet wel structuur in uw bestand zitten.
Dus in dit geval blokjes van 6 rijen en beginnen in A1
Anders moeten er een paar aanpassingen gebeuren.

Cobbe

Laatst bewerkt:
Beste Cobbe,

Excuses voor het traag reageren maar het ontbrak me aan tijd. Maar zeer zeer vriendelijk van u om de macro te schrijven, top:thumb: ! Echter zit ik wel met het probleem dat er dus geen structuur in mijn bestand zit. U schrijft "Anders moeten er een paar aanpassingen gebeuren." Bedoelt u dan in mijn bestand of kunt u ook hierop inspelen met de macro zelf, dus dat het ook gaat wanneer er geen structuur zit in het bestand? Ik hoor het graag van u, of van iemand anders natuurlijk:D

Stuur uw bestand maar door naar:
cobbe at skynet punt be

Cobbe

Super Cobbe, ik ga het nu versturen! Alvast zeer vriendelijk bedankt!

ps excuses voor het trage reageren, druk druk druk;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan