Transponeren van Query

Status
Niet open voor verdere reacties.

JohanRVT

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2011
Beste,

Bijgevoegd een Test_db waarbij ik momenteel nog geen propere manier vindt voor het transponeren van de gegevens in de Tbl Huidig_uitslag naar een kruistabelquery die er een beetje uitziet als de bijgevoegde Excel van de mannen waarbij dat de beste 4 mannen (Geslacht M) per club hun plaatsen worden opgeteld (bij de dames (F) is dat de beste drie) en waarbij dus de winnaar de club is met de laagste punten.
Let op; er kunnen 5 atleten (of meer) per geslacht en club in de uitslagentabel staan en hierbij moeten er minstens 4 M of 3 vrouwen aankomen of ze worden achteraan opgenomen en atleten met DNF mogen niet meegeteld worden
Wie heeft er een idee hoe je dat kunt reproduceren? Dank bij voorbaat voor suggesties.

Bijlagen

Met een beetje moeite en een hulptabel kom je een heel eind. Moet waarschijnlijk wel slimmer kunnen, maar met een UNION query is het lastig kersen eten als het gaat om kruistabellen, heb ik gemerkt :).

Bijlagen

Ziet er goed uit Michel, daar kan ik weg mee, die Union query is leuk dat je dan de M en F tezamen kunt smijten in één tabel, rapport maar het is niet nodig; de uitslagen zijn momenteel voor de dames en heren apart maar wie weet doen ze er volgend jaar iets mee. Alvast weer bedankt.

Zonder UNION kun je de draaitabellen maken zonder tussentabel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan