• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost transponeren voor import script

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Habezab

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 nov 2023
Hallo,

Voor een nieuw ERP systeem moet ik een import script maken alleen wat ik al heb is blijkbaar niet goed.
In de bijlage heb ik staan hoe ik het nu heb en hoe het zou moeten alleen ik heb bij mijn huidige bestand al 7000 regels dus handmatig omzetten is niet gewenst.
Ik heb al transponeren geprobeerd alleen dan plaatst hij de aantallen ook onder het sub artikel i.p.v. daar langs.

Is dit misschien met een formule mogelijk?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Dirk.

Bijlagen

Met de volgende Excel 365 formule:
Code:
=LET(a;A3:A6;b;VERT.STAPELEN(HOR.STAPELEN(a;B3:C6);HOR.STAPELEN(a;D3:E6);HOR.STAPELEN(a;F3:G6);HOR.STAPELEN(a;H3:I6);HOR.STAPELEN(a;J3:K6);HOR.STAPELEN(a;L3:M6));SORTEREN(FILTER(b;INDEX(b;;2)<>0;"")))
Power Query is ook een optie.

Laatst bewerkt:
Hee Alexcel,

ik heb nu de formule gebruikt, volledig gekopieerd en naar een andere werkmap geplakt met alleen de waarde omdat ik met de formule geen tabel kon maken. daarna heb ik alle lege rijen verwijderd. misschien een beetje beun maar het lukte wel!
de power query heb ik geprobeerd maar daar heb ik geen ervaring mee dus dat lukte me niet.

ik ben in ieder geval enorm geholpen bedankt hiervoor!

Dirk.

Als het een eenmalige actie is en het is gelukt, is het dan hierbij opgelost?

Ik snap niet wat je bedoelt met "omdat ik met de formule geen tabel kon maken".

het was inderdaad een eenmalige actie en het is dus opgelost inderdaad.

met de formule maakte hij automatisch een bereik waar alle gegevens komen staan (voorbeeld 1).
als ik dan alles selecteer en opmaak als tabel dan komt er in de cel waar ik de formule heb geplaatst: "#OVERLOPEN" te staan in plaats van al die artikelen en sub artikelen (voorbeeld 2).

Bijlagen

Je kan die formule niet in een tabel plaatsen... dan moet je inderdaad de waarden plakken en daarna er een tabel van maken.

Ergo: voer ook in Excel gegevens in zoals het hoort: als een genormaliseerde tabel.
Dan is later geen enkele bewerking nodig voor uitwisseling (import / export) met databases.

Met een draaitabel kan het overigens ook:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan