• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Transponeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

EvaHap

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2005
Hey,

Als ik in een kolom A bv. de gevens van 1 tot 5 zet en in een rij A de gegevens a tot e zet.
weet iemand dan dan hoe ik die gegevens van de rij in de kolom zet en omgekeerd. het moet gebeuren met plakken speciaal en dan transponeren. maar dit lukt me niet. Zou iemand mij kunnen helpen?

Bedankt
xxx
Eva

Verplaats eerst de horizontale cellen ff naar een andere lokatie, ervan uitgaand dat je op die plaats de vertikale cellen wilt neerzetten.
Selecteer de cellen (vertikaal) die je wilt transponeren en kllik op 'Kopiëren'.
Klik in de meest linkercel van waaraf je wilt transponeren.
Menu: Bewerken > Plakken spec. vinkje bij transponeren en OK.

Selecteer nu de cellen (horizontaal) die je ff. hebt verplaatst en weer 'Kopiëren'
Klik in de bovenste cel van waaraf je wilt transponeren.
Verder zie boven

Eva,

De cel waar je het plakt mag niet een cel zijn uit de selectie die je probeert te kopieren.
Dus als je A1 tot A5 wilt kopieren kan je het het niet in kolom A laten beginnen(dit geldt niet voor normaal kopieren en plakken).

Lexce,

Welkome aanvulling, maar als je goed leest is daarvan bij mijn 'aanbeveling' ook geen sprake.
Overigens denk ik dat Eva het probleem al heeft opgelost, omdat ze reeds twee dagen niet meer heeft gereageerd.

Grts, V

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan