• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

transpose funktie automatiseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jansap

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2005
beste leden,

In bijgaande excelfile staat op de eerste sheet een lijst met straten en huisnummers.
Op sheet 2 staan de zelfde straten maar dan korter.

Nu wordt ik geacht om elke week data voor distributie van bladen om te zetten van grote lijst naar de kleine lijst.
Doe ik nu met de hand copy, en paste transpose.
Dat is tijdrovend en kans op fouten flink aan wezig.
De test file is een korte selectie voor jullie.
De echte werkelijke lijst is rond de 1500 regels.

Wie kan mij helpen.

Dank is groot.

Jan

Bijlagen

adres omzetten

Thanks voor deze korte maar zeer effectieve macro.

Werkt als een trein, ben er heel blij mee.

Jan

Graag gedaan :)

Is je bestand altijd gesorteerd? Want als dat niet zo is dan kun je dat ook nog geautomatiseerd oplossen. Ik had zelf ook een andere insteek gemaakt, met een array met een ingebouwde sorteerfunctie die ongeacht het aantal rijen of kolommen het gegevensblok eerst sorteert, en dan in het werkblad plaatst. Mocht je daar belangstelling in hebben, dan hoor ik het wel :).

OctaFish

Blok is altijd gesorteerd op alfabet straatnamen.

De numerieke volgorde wil nog wel eens afwijken van wat we normaal vinden. eerst 128, dan 39.

maar volgens mij is dat een beetje stoeien met getallen.

Jan

... maar volgens mij is dat een beetje stoeien met getallen.
Dat heet bij ons: sorteren :). En dat kun je dus prima ook meenemen in je proces. Hoef je namelijk niet zelf te doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan