Treelist schrijven naar een tekst bestandje?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trustno1

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
13 okt 2000
Berichten
1.332
Is er een programma die de inhoud van en cdrom kan inlezen en de inhoud als tekst naar een bestandje kan kopieeren. Ik wil hier dus een lijst met mappen krijgen met daaronder de bestandsnamen.
 
Zoek via Google even naar printfolder (freeware)

Hier heb je eigenlijk geen apart programma voor nodig, want het kan ook vanuit het aloude DOS.
Klik op start uitvoeren (run) en tik CMD. Je krijgt nu een DOS-prompt.
type dir D: en geef enter (D: vervangen door de driveletter van je CD-speler)
Je krijgt nu op het scherm een overzicht van hetgeen op je CD staat.
met dir D: > dir.txt schrijf je dit naar een tekstbestand dat je met bijv. kladblok, Word of Excel kunt openen
type dir D: /? om alle opties te zien die je mee kunt geven.

Bijvoorbeel dir D: /B /ON /S > C:\dircd.txt schrijft de inhoud van je CD in kort formaat, gesorteerd op naam en met subdirectories naar het bestand dircd.txt op je C:-schijf.
 
Is niet helemaal dezelfde vraag. Ben nu alleen op zoek naar een programma die een treelist kan maken. Is wat anders dan een programma die een database kan maken.
 
Is niet helemaal dezelfde vraag. Ben nu alleen op zoek naar een programma die een treelist kan maken. Is wat anders dan een programma die een database kan maken.
Kom op he, in je eerste topic zet je;
Ik ben op zoek naar een programmatje die een overzicht bijhoud van alle programma's die op mijn cd's staan. Wie weet hier een handig programmatje voor?
en hier vraag je;
Is er een programma die de inhoud van en cdrom kan inlezen en de inhoud als tekst naar een bestandje kan kopieeren. Ik wil hier dus een lijst met mappen krijgen met daaronder de bestandsnamen.
Iets andere bewoording maar je vraagt hetzelfde.
 
De ene is een database van alle software die ik heb en het andere leest alleen maar een cd in en maakt van de inhoud een tekst bestand. Maar als je met alle geweld wil dat ik dat in de andere thread zet wil ik dat wel doen hoor.:confused:
 
Doe maar, want het lijkt zoveel op elkaar dat het wel in een gezet kan worden :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan