Goedenavond,
Ik heb thuis een treinverzameling staan. Helaas staat het allemaal ingepakt in dozen. Daarom ben ik alles wat ik heb gaan bijhouden in excel.
Uit dit bestand moet ik kunnen opmaken wanneer ik wat gekocht heb en hoe de verschillende rijtuigen gaan worden samengesteld als het gaat rijden.
Daardoor kan ik heel goed zien wat ik nog moet kopen en wat ik al heb.
Een leraar raadde mij aan een database te maken waarvan ik van ieder artikel productinformatie weergeef. Dat heb ik inmiddels gedaan en dus moet
ik het nu gaan invullen in het werkblad met de aankopen/facturen en in het andere werkblad met de samenstellingen. Ik zou daarom in deze werkbladen
alleen het artikelnummer willen hoeven invoeren om excel vervolgens de andere gegevens te laden.
Zo wil ik in het werkblad met de facturen de maatschappij, het type, het merk, de soort en uiteraard het artikelnummer.
In het werkblad samenstellingen wil ik de maatschappij, het type, het merk, het artikelnummer, de lengte en de prijs zien.
Bovenstaande zou ik graag willen doen door in de werkbladen aankopen/facturen en samenstellingen alleen het artikelnummer te plaatsen. Dit zou volgens
mij moeten kunnen door middel van verticaal zoeken. Alleen heb ik geleerd dat je dan een soort tussenwerkblad moet maken en zou ik dus maar één artikel
tegelijkertijd kunnen weergeven in de werkbladen.
Wie weet heeft welke oplossing?
Alvast bedankt
Bekijk bijlage Materieeloverzicht V2.xlsx
Ik heb thuis een treinverzameling staan. Helaas staat het allemaal ingepakt in dozen. Daarom ben ik alles wat ik heb gaan bijhouden in excel.
Uit dit bestand moet ik kunnen opmaken wanneer ik wat gekocht heb en hoe de verschillende rijtuigen gaan worden samengesteld als het gaat rijden.
Daardoor kan ik heel goed zien wat ik nog moet kopen en wat ik al heb.
Een leraar raadde mij aan een database te maken waarvan ik van ieder artikel productinformatie weergeef. Dat heb ik inmiddels gedaan en dus moet
ik het nu gaan invullen in het werkblad met de aankopen/facturen en in het andere werkblad met de samenstellingen. Ik zou daarom in deze werkbladen
alleen het artikelnummer willen hoeven invoeren om excel vervolgens de andere gegevens te laden.
Zo wil ik in het werkblad met de facturen de maatschappij, het type, het merk, de soort en uiteraard het artikelnummer.
In het werkblad samenstellingen wil ik de maatschappij, het type, het merk, het artikelnummer, de lengte en de prijs zien.
Bovenstaande zou ik graag willen doen door in de werkbladen aankopen/facturen en samenstellingen alleen het artikelnummer te plaatsen. Dit zou volgens
mij moeten kunnen door middel van verticaal zoeken. Alleen heb ik geleerd dat je dan een soort tussenwerkblad moet maken en zou ik dus maar één artikel
tegelijkertijd kunnen weergeven in de werkbladen.
Wie weet heeft welke oplossing?
Alvast bedankt
Bekijk bijlage Materieeloverzicht V2.xlsx