Trekt mijn Pc dit nog?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sillysauce

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2005
Berichten
254
Ik heb vorig jaar een Pc in elkaar gefrutseld en ben momenteel aan het wachten tot de postbode de 2e HD5770 afleverd.
Maar ondanks dat ik er een 600 Watt voeding in heb zitten vraag ik me af hoe de verdere onderdelen zich houden met dit aankomende grafische geweld.

Ofwel; In hoeverre trekt mijn Pc dit nog?
 
600W gaat wat krapjes worden. Als ik naar de peak loads van de belangrijkste onderdelen kijk, kom ik uit op ongeveer 950W

CPU 350W, 2x 285W voor de videokaarten en 30W voor de harddisks. Meeste goede powersupplies zijn gerate op 80% vermogen dus zou ik normaal gesproken voor een minimum van 750W gaan voor de powersupply.

Een en ander is wel sterk gebonden aan overklokken en/of gebruik van de computer. Ik heb zelf ook 2x5770, maar mijn getrouwe C2D E8500 trekt slechts 190W zelfs na een redelijke overclock en ik heb een 800W voeding.

PS.

kijk goed naar catalyst releases met zo'n setup. Update altijd meteen de profielen (aparte download), maar bij de driver is het toch vaak moeilijk. Zo is bijvoorbeeld de huidige 10.7 driver een redelijke ramp te noemen met bijna alle FPS games.
 
Zo is bijvoorbeeld de huidige 10.7 driver een redelijke ramp te noemen met bijna alle FPS games.
OW!? :shocked:

Wat kan ik verwachten dan? En met welke spellen ga ik problemen krijgen?

Overklokken waag ik me niet aan..
 
Laatst bewerkt:
10.5 werkt prima.

10.7 is bijna voor alle FPS op windows 7 een probleem. Lange laadtijden, lag, vage strepen en flikkeringen. Om de zoveel tijd flikken ze dat :rolleyes:

Zie bijvoorbeeld dit uit de patchnotes van 10.7:

Borderlands Performance increases 3-5% on ATI Radeon™ HD 5800 and ATI Radeon™ HD 5700 series single card and CrossFire™ configurations when anti-aliasing and anisotropic filtering is enabled

Cool!!, vervolgens:

known issues for win7: "Borderlands" may intermittently fail after a duration of gameplay

WTF? 4% snelheid en de game werkt niet fatsoenlijk meer in windows 7. nee echt, briljant :p
 
Ik zal eens kijken of ok mijn CF-setup goed voor elkaar krijg en daarna meet ik wel een keer of er misschien een nieuwe voeding in moet. Overclocken doe ik zoals ik zei al niet. Goed de drive-updates id gaten houden dus. Zal ik doen.

Ik hoop dat ik niet al te veel gedoe krijg met mijn nieuwe opstelling.

Dank zover..:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan