Trema's, aanhalingstekens op toetsenbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

PiesDescalzos

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2007
Hey iedereen,

Ik ben een beetje wanhopig aan het worden. Sinds twee maanden heb ik een nieuwe laptop en ik ben er niet bepaald tevreden over.
Punt is dat ik niet weet of het m nou aan mij ligt of niet.

In word moet ik allerlei rare toeren uithalen om leestekens te krijgen:
Om de é te krijgen moet ik CTRL + ' + e doen, terwijl ik altijd gewend was SHIFT + ' + e te doen, dit is veel makkelijker vind ik
om de ë te krijgen moet ik CTRL + SHIFT + : doen, terwijl ik altijd SHIFT + " + e te doen, ook veel makkelijker..

Op internet, (facebook, google, fora bijv) om daar maar niet over te spreken, krijg ik helemaal niks: de ë krijg ik uberhaupt niet (die heb ik nu uit WORD geplakt) en de é alleen als ik ALTGR + ' + e indruk.

Daarnaast, als ik gewone of dubbele aanhalingstekens wil doen, moet ik de toets waarop de " en ' staan, lang ingedrukt houden. Dan komen er vaak 2 of meer (een hele rij), ik moet de laatsten dus allemaal weer backspacen omdat ik die natuurlijk niet nodig heb.

Ik word hier een beetje gek van, op alle computer die ik tot nu toe heb gehad kon ik gewoon op de bovenstaande (shift) manier de trema's en en tekentjes krijgen en dan ook in alle programma's.

Ligt dit aan mijn of is het gewoon een fout van de laptop? Ik heb het gevoel dat die knop met ' en " niet goed werkt, omdat ik m altijd lang ingedrukt moet houden. Om een enkel aanhalingsteken te krijgen, moet ik de knop 3sec indrukken en ik krijg er dan 2:

Mijn toetsenbord staat trouwens op VS internationaal, en de taal in word op Nederlands.

Hopelijk heeft iemand een tip voor me! Anders ben ik denk ik genoodzaakt terug naar de Mediamarkt te gaan, en daar heb ik weinig trek in.. :P

Ik heb het gevoel dat die knop met ' en " niet goed werkt, omdat ik m altijd lang ingedrukt moet houden. Om een enkel aanhalingsteken te krijgen, moet ik de knop 3sec indrukken en ik krijg er dan 2:
Zet je pc uit, druk hard op de toets die slecht werkt, blijf hem 20sec. indrukken.
Start pc op, en klaar.

In word moet ik allerlei rare toeren uithalen om leestekens te krijgen:
Om de é te krijgen moet ik CTRL + ' + e doen, terwijl ik altijd gewend was SHIFT + ' + e te doen, dit is veel makkelijker vind ik
om de ë te krijgen moet ik CTRL + SHIFT + : doen, terwijl ik altijd SHIFT + " + e te doen, ook veel makkelijker..

Op internet, (facebook, google, fora bijv) om daar maar niet over te spreken, krijg ik helemaal niks: de ë krijg ik uberhaupt niet (die heb ik nu uit WORD geplakt) en de é alleen als ik ALTGR + ' + e indruk.

Daarnaast, als ik gewone of dubbele aanhalingstekens wil doen, moet ik de toets waarop de " en ' staan, lang ingedrukt houden. Dan komen er vaak 2 of meer (een hele rij), ik moet de laatsten dus allemaal weer backspacen omdat ik die natuurlijk niet nodig heb.

Ik word hier een beetje gek van, op alle computer die ik tot nu toe heb gehad kon ik gewoon op de bovenstaande (shift) manier de trema's en en tekentjes krijgen en dan ook in alle programma's
Gebruik Schermtoetsenbord om te achterhalen welke toets raar doet.
Misschien staan de instellingen niet goed...

Op welke instellingen staan je toetsenbord instellingen? Het hoort op Verenigde Staten (Internationaal) te staan.

Groet,

Bedankt voor de reacties. Zoals ik in mijn beginpost reeds aangegeven had, staat mijn toetsenbord gewoon op VS (Internationaal).

Schermtoetsenbord, wat is dat precies?? En hoe kan ik op die manier achterhalen welke toets fout zit?

Weten jullie heel toevallig ook hoe je de shift + ' methode kunt laten werken?

Bedankt voor de reacties. Zoals ik in mijn beginpost reeds aangegeven had, staat mijn toetsenbord gewoon op VS (Internationaal).

Schermtoetsenbord, wat is dat precies?? En hoe kan ik op die manier achterhalen welke toets fout zit?

Weten jullie heel toevallig ook hoe je de shift + ' methode kunt laten werken?

Sorry, was een beetje in de war!
Welke laptop heb je?
Nou ja, met het type van de laptop komen we al heel wat verder...

De taal dient ook in de landinstellingen op nederlands te staan met vs internationaal als indeling.
Maare, is dit altijd zo geweest? dan garantie claimen zou ik zeggen.

Lees wel veel op sites dat het ook, indien niet van het begin af aan was, maleware kan zijn of een fout in W7, voor de eerste kun je mbam draaien, downloaden en na install weer een update uitvoeren en een volledige scan.

Toetsenbordindeling op Verenigde Staten US zetten kan ook helpen.

Toetsenbord staat dus al op VS Internationaal en taal-/landinstelling op Nederlands...

Het probleem is inderdaad altijd al zo geweest. Het type laptop dat ik heb is ASUS F501A-XX078V, maar weet niet of dit iets helpt. Maar aangezien het dus vanaf het begin al zo is geweest, is er niet echt iets aan te doen?

Zijn er uberhaupt type laptops waarmee je niet op de gemakkelijke shift + '' manier tremas en tekens krijgt e.d.? Ik dacht dat het universeel was want op elke pc die ik tot nu toe in mijn leven heb gebruikt, lukt het nog op die manier. Ik begrijp niet waarom ik nu in elk programma weer andere combinaties moet intypen..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan