• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Trendlijn lukt niet :(

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sharka

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 dec 2009
Berichten
3
Hallo,
om te beginnen ben ik geen expert in Excel maar helemaal dom ook weer niet :eek:

ik heb een grafiek gemaakt en wil daaraan 2 trendlijnen toevoegen. Dit lukt niet! Ik gebruik de gestapelde kolom 2D en de knop "trendlijn" word maar niet actief - kan hem niet aanklikken :( Moet ik een andere grafiektype gebruiken? Als ik de staaf kies kan ik de trendlijn wel toevoegen maar dan staat m'n grafiek van links naar rechts en dit is me ook niet gelukt om te draaien zoals ik het wil hebben...
Wie oh wie kan mij verlossen uit mijn excellijden? :confused:
Alvast bedankt!
Sharka
 

Bijlagen

  • forum.xlsx
    14,1 KB · Weergaven: 177
Meteen iets andere layout kom ik tot deze oplossing.
 

Bijlagen

  • Copy of forum.xlsx
    18,2 KB · Weergaven: 360
Dank je,
ik zelf vind dit echt prachtig :) maar helaas is de grafiek afgebeeld in mijn boek zoals die er uit moet zien aan het einde en dat is de layout die ik had MET twee trendlijnen erdoorheen :(
Ik ga nog wat klikken heen en weer en misschien kom ik er :D
Ik ga denk ik de staaf-grafiek alsnog proberen om te draaien (geen idee of dit überhaupt mogelijk is... :rolleyes: )
Mocht je nog iets bedenken hoor ik het graag ;)
Groetjes en bedankt
 
Opgelost

Ik heb het opgelost! PER ONEGELUK :D
ik had besloten dat ik twee grafieken ga maken, een gestapeld waarbij het niet lukt en een gegroepeerd waarbij het wel lukt om te laten zien dat ik het heb geprobeerd...

toen ik de grafiek had gekopieerd en eronder geplakt, heb ik de grafiektype laten veranderen naar gegroepeerde kolom. Dit is echter niet gebeurd, alleen de knop voor Trendlijn werd ineens ACTIEF!!! :shocked: Toen kon ik de eerste trendlijn maken. De tweede wilde alsnog niet lukken... Toen heb ik het nogmaals gekopieerd :) en toen werd de knop weer actief en kon ik nog een trendlijn toevoegen, alleen helaas niet exact hoe ik het wou: ik wou de gewone lineaire trendlijn voor de temperatuurgegevens maar dat kon niet, dus heb ik maar gekozen voor de voorspellingstrendlijn ;)
Het ziet er nu aardig uit :cool: ik ga het zo indienen :thumb:

Dit wou ik ff melden moch iemand toch een soortgelijk probleem hebben (studiegenoten?)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan